vineri, 7 octombrie 2016

Prima bruma. Pe la noi

Mult mai devreme decat anul trecut, cand s-a intamplat la sfarsitul lui octombrie, ieri-noapte a dat prima bruma. Am simtit dimineata aerul rece si am avut o avanpremiera la iarna ce urmeaza: chiar mi-au inghetat mainile in timpul plimbarii matinale obisnuite.




N-a fost chiar atat de puternica, dar suficienta sa pleosteasca plantele sensibile la frig. Vorba mamaicii: cum nu mai asteptam o vara, trebuie sa ne obisnuim! Asa ca ne obisnuim si ne adaptam, ca nu avem ce face.
Sunt bucuroasa ca am inceput sa vad luminita de la capatul tunelului cu conservarea de toamna. Am cam terminat treburile astea si desi credeam, dupa toate pierderile care le-am avut peste vara, ca voi avea o camara cam goluta, nu a fost asa.
Plantele ramase si-au revenit si au produs binisor, unele mai mult, altele mai putin, dar sunt din toate.



Nu as mai avea ce sa le cer, avand in vedere prin ceea ce au trecut. Si-n plus, in zilele astea din urma, mi-au oferit miresme placute si mi-au imbogatit casa cu arome de toamna. Tare mult mi-au placut acele zile linistite, caldute si insorite, cu temperaturi tocmai potrivite pentru conservat, pline de culori si arome.


Altfel, toamna e prezenta si pe la noi, cu frunze cazute prin curte si gradina, cu culorile-i specifice, rasarituri frumoase, aer curat, rece si tare si cu plantute prostanace care cred ca mai vine inca o vara.


Are si boboci harnicuta asta si se pare ca ii prieste tare mult intre salatele dolofane.







Si sa nu uitam nici de animale care-s gata imbracate pentru vremea rece, matoancele devenind astfel tinta mea de smotoceala zilnica. Imi place la nebunie blanita lor de iarna, pufoasa si curata, care le arata mai dolofane decat sunt in realitate.


Si nici n-ai cum sa rezisti unei astfel de mutrite care vine si cerseste atentie si rasfat, atingandu-ti fata usor cu o labuta, uitandu-se fix in ochii tai.
Si evident ca o doare fix in varful cozii ca tu ai treaba cat casa si ai de dat drumul la comenzi, ea iti arata ca acela e momentul in care iti da voie sa o rasfeti.
Moment care nu are voie sa fie ratat, va spun din experienta :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu