luni, 9 noiembrie 2015

Noiembrie-n solar

Eheeei, credeati ca vine iarna si gata, ne bagam la iernat? Gresit! Munca in solarii e in toi, iar capatanile din dotare nu se mai vad de treaba!
Am strans culturile de vara care acum sunt sub forma de gramezi imense puse la uscat. Bucuria cainilor de altfel, ai mai mari au unde sa traga un pui de somn dupa-amiaza, ai mai mici au un loc nou de joaca.
Dupa strangerea plantelor am ramas cu trei ladite mari de ardei gras, capia si gogosari care au ajuns deja in congelator sub diferite forme.


Doua ladite de vinete, deasemenea ajunse in congelator.


Cateva ladite pline ochi cu gogonele pe care le-am bagat direct la saramura intr-un butoi alaturi de alte legume stranse din gradina. Erau prea multe pentru a le mai baga in bidoane sau borcane.


Si cateva castronele cu rosii, plus o mana de ardei iuti.


Sigur, sunt mai mici, mai verzi, mai putin gustoase decat in vara, dar foarte apreciate de noi.
Am lasat pentru moment telina de frunze, rozmarin si salvie care se simt tare bine, busuiocul n-a rezistat, dar am apucat sa culeg mare parte din el si l-am pus la uscat.


Dupa marea debarasare am inceput plantarea verdeturilor de toamna - iarna.


Bataie de cap ne-a dat spanacul. N-a crescut asa de bine o perioada, dar spre multumirea noastra, a inceput sa-si revina.


 Lucian crede ca unul din motive a fost udatul ineficient. A inceput sa-l ude mai des, nu a mai lasat pamantul sa se zvante si se pare ca a avut dreptate.


Salata creste foarte bine, iar anul acesta am hotarat sa incercam inca un soi nou. Pana acum suntem multumiti de toate soiurile, au crescut asa cum trebuie.




Pe fiecare zi ce trece, plantam noi si noi razoare.


Pe principiul daca viata iti da lamai, fa-ti o limonada cu ele, asa am facut si noi cu ceapa. Din cauza ca seceta a fost mare, iar problemele cu apa in vara au fost la fel de mari, ceapa uscata a ramas la dimensiunile arpagicului. Asa ca am luat acea tentativa de ceapa uscata si am bagat-o iara in pamant.
Rezultatul este mai mult decat multumitor, ceapa verde e o frumusete. Singurul inconvenient este ca-i mult prea frageda, dandu-mi batai de cap la ambalare.


Dar noi sa fim sanatosi, nu-i asa :)? Macar sa fie asta singura problema a noastra.
Din seria experiente traite pe pielea proprie - Usturoiul l-am pus si pe o parcela care in primavara a fost cultivat mustar verde. Pe acea parcela a iesit mustar in prostie, iar usturoiul este mult mai mare si mai bine dezvoltat decat pe restul parcelelor. Concluzia mea este ca cele doua plante se agreaza foarte-foarte bine. Unde mai pui ca, din cauza usturoiului, mustarul nu e atacat de afide.


Si ca tot am adus vorba de mustar, in solar ii merge foarte bine, atat celui verde, cat si celui rosu.
O parte l-am repicat si mutat la loc definitiv, iar acest lucru ii prieste, se dezvolta mult mai bine asa.


Cu kalele am cam intarziat putin anul asta si ne-au prins noptile reci cu ele mici fiind, lucru ce le-a afectat. Stagnarea specifica dupa plantarea definitiva a fost mai mare, dar au inceput sa se dezvolte de acum.


Mai avem rasaduri de mutat si le vom muta curand, apoi le vom observa sa vedem cat de mult dureaza acomodarea. Sigur va dura mult mai mult decat pana acum, dar interesul este pe aceasta durata.
Ridichiile de luna, mararul si patrunjelul s-au dezvoltat foarte bine.


Totusi ridichiile mi-au parut putin afectate de caldura, fara pierderi insa.

 

Si daca tot gradinarim de zor, trebuie sa fie si-un spor. Evident ca am inceput sa ne delectam cu salate de verdeturi delicioase, perfecte pentru aceasta perioada si din care ne putem lua, in cel mai natural mod, vitaminele necesare perioadei reci care va urma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu