joi, 29 octombrie 2015

Prima bruma

Ieri a dat prima bruma. Nu stiu de ce m-am mirat, doar e timpul pentru asa ceva.
Afara e un aer rece si tare, cerul se lumineaza usor, iar peisajul este putin deranjat de aburii respiratiei.


Desi zgribulita bine, nu ma las si imi incep turul matinal prin curte. La prima vedere constat ca masina e inghetata bocna, iar geamurile au capatat model de sezon.


Plantele sunt inghetate si mult nu mai au pana vor intra in perioada de "hibernare".


Pana sa intru in solar, arunc o privire peste gard. Strada si-a schimbat aspectul, frunzele copacilor sunt frumos colorate, dar mult nu mai rezista prinse-n crengi, iar iarba va disparea si ea in curand.



Intru repede-n solar, gandind ca poate e un pic mai cald. Dar nu-i. Folia este inghetata si inauntru e frig bine.


Plantele sunt un pic zgribulite, dar isi vor reveni. Sunt puse numai soiuri care rezista la temperaturi mici, asa ca nu imi fac griji prea multe.


Tot solarul e invadat de rosii si mustar. Au iesit in nestire chiar si-n locuri in care nu au fost plantate vreodata.


Mustarul va rezista si-l voi lasa pana cand se va putea, dar de sarmanele rosioare chiar imi pare rau.


S-au grabit sa rasara cand nu le mai era timpul, inselate de vremea calda.
In curand verdele va disparea din peisajul de afara, asa ca incerc sa-l fotografiez cat de mult pot.


Dar foarte repede mainile incep sa-mi inghete dureros, aducandu-mi aminte de gerurile ce vor veni.
Uf! Nici n-am simtit cand a trecut vara asta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu