joi, 8 octombrie 2015

Gradinareala de octombrie

Brrr! Mai, afara miroase a zapada sau o iau eu razna? E frig tare azi! De fapt, de aseara s-a lasat, de cand am primit in vizita un vanticel subtire, taios si rece ca o privire de matoanca enervata si infometata.
Dar de acu` ce sa mai asteptam? Vara nu mai vine curand, asa ca ne bucuram de ce avem.
Si avem :)! Caci in solar am inceput de ceva timp culturile de toamna-iarna, plantutele au crescut, sunt verzi, frumoase si gustoase.

Mustar rosu si verde
 

Semanat la inceputul lui septembrie, dupa o perioada de stagnare in zilele acelea calduroase, a inceput sa creasca frumos. Mi-e tare drag de el, creste vazand cu ochii.

Ceapa verde


Pusa dupa mustar, a prins zilele calduroase si a dat destul de greu. Dar acum, de cand s-a racit afara, e in elementul ei si creste bine.

Ridichi de luna

Greu cu ele. Nu stiu ce nu le-a convenit, probabil tot caldura, dar abia acum incep si leaga. Tot e bine, mult nu mai dureaza.

Salata verde


Dupa cateva  incercari nereusite in iulie si august (nu a germinat neam!), in sfarsit acum creste si se simte bine.


Am plantat la loc definitiv o buna parte din ea, dar mai avem cateva razoare bune cu rasad care asteapta plantarea.


Rucola


Creste frumos acum de cand s-a racit. In perioada de vara am avut o tentativa, dar inflorea imediat. Am renuntat atunci la ea si am semanat-o la inceput de septembrie, iar acum ii e bine.

Spanac


Din pacate, prima tura de spanac a primit o vizita neanuntata a unor pui voiosi si mancaciosi. Au ras aproape un razor intreg pana sa-i descopar. Dar ce-a scapat, plus inca o tura semanata, le-am mutat la loc definitiv si am mai semanat cateva razoare pentru rasad. Probabil pe saptamana ce vine il vom planta.



Mai avem puse kale, mangold, marar etc. Toate cresc bine si frumos, dar aparatul foto are de la un timp personalitate proprie: daca nu vrea sa focalizeze, nu vrea si pace!
Da` eu tot tin la el, pentru ca atunci cand vrea... :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu