joi, 11 iunie 2015

De sezon

In sfarsit, ieri a plouat si pe la noi! A plouat bine, ploaie curata si multa.
Din pacate, din cauza secetei, unele lucruri s-au intamplat si se pare ca raul e deja facut.




















Ma asteptam la asta, dar acum cand ma gandesc ca or sa iasa din chestia aia si or sa inceapa sa umble...brrr! Tare sila mi-e de ele!
Dar sa trecem de la omizi la pui galbeni si pufosi, caci duminica am primit cadou de la o gaina harnica alti sase puiuti. Evident, a clocit in pod nestiuta de nimeni, iar duminica a aparut ca o floare in curte cu ei dupa ea. M-am bucurat si nu pot decat sa sper ca o sa aiba grija de ei, nu ca celelalte bezmetice care mi i-au pus in brate si au plecat dupa cate un cocos.
Celelalte ture de pui au crescut si umbla peste tot.


Deja incepem sa ne certam, ca intra in solar si incep sa faca rele.
Ca tot am intrat in solar, hai sa va povestesc si despre plante!
Rosiile fitoase, dar atat de apreciate de toti, incep sa isi schimbe culoarea, semn ca incep (in sfarsit!) sa se coaca. Nu mai am rabdare si nu mai pot de pofta!







Pepenii galbeni mi-s tare dragi! Sunt haiosi asa cum isi cresc fructele cocotate.

Cultivati pentru prima data, inca invatam cum ar trebui sa-i ingrijim.
Vinetele cresc mari si urmeaza zilele astea sa le copilim.

Imi ploua in gura dupa o salata de vinete, cu un mare castron cu rosii si cartofi prajiti! E mancarea mea preferata vara, imi place la nebunie combinatia asta.
Ardeii au inceput si ei sa fructifice, la fel si dovleceii.

Dar sunt atacati tare de afide. Si castravetii sunt plini de afide.
Anul asta se pare ca i-am dibuit secretele si o sa avem si telina. Tare ma bucur, imi place mult gustul si aroma ei.


Asa ca eu zic ca per ansamblu...







 ...e bine! Ceea ce va doresc si voua :)!

18 comentarii:

  1. Şi la noi a plouat tot frumos şi folositor.
    Toate plantele s-au înviorat, iar dimineaţă chiar arătau grozav.

    Minunate poze, de fapt, mai bine zis, minunat ce e în ele. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu ma bucur c-a plouat. Nici nu mai tin minte cand a fost ultima ploaie.
      Iar dimineata, vorba ta, era o minune afara :). Plante inviorate, aer curat si racoare.

      Ștergere
  2. La noi la tara a plouat marti cu grindina. Am fost foarte speriati, fiind prima grindina din viata noastra de gradinari. Si, cu toate ca a fost foarte multa, gradina pare ca nu a patit nimic. Fasolea pitica era culcata la pamant, dar a doua zi se ridicase si era vesela...
    Solarul tau arata super-frumos. De o rosiuta copata si mie mi-e pofta :)
    Spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E rau cand e grindina, dar se intampla. Bine ca nu sunt pagube.
      Multumesc pt aprecieri, se putea si mai bine. Numai ca anul asta am fost aglomerati cu niste chestii care s-au suprapus cu treaba din primavara.
      In fine, pana la urma e bine. Eu, una, sunt multumita.

      Ștergere
  3. Imi place solarul vostru.
    O intrebare. Cum copilesti vinetele? Care frunze le rupi?
    Spor la treaba in continuare. Roxana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. lastarii laterali ii rup, cam ca la rosii. si cand mai cresc le rup si doua-trei frunze de la baza

      Ștergere
    2. Multumesc pentru raspuns.

      Ștergere
  4. Salutare. Sunteti niste oameni minunati.Mai rar ca voi sa iubeasca animalutele si natura. Cel putin la povestile tale cu animale adoptate aproape imi dau lacrimile.
    Crengile cu omizi sa le tai si sa le dai foc. Altfel..nu te vad bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun venit!
      Pai deja e cam tarziu, ar trebui sa tai foarte multe. S-au intins super rapid.

      Ștergere
  5. si eu sunt multumit (cand vad poze ca astea...). la multe aglomerari inainte asadar. si sa va traiasca rosiile...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cat mai multe aglomerari d`astea imi doresc si eu, dl Bogdan :)).
      vom face tot posibilul ca toate rosiile sa ne traiasca (si cele mari si cele mici)

      Ștergere
    2. ...si noi pe langa ele, spor.

      Ștergere
  6. Foarte frumos arata totul. Si la noi a plouat destul ieri. :) Vorba unui unchi de-al meu, taran din tata-n fiu, care spune tot timpul "Bine ca la voi ploua asfaltul - ca trebuie, iar la noi in camp nu da nici un strop - ca nu trebuie". :)
    Tu ce faci, cum esti cu spatele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarul e ca ieri cand m-a sunat Lucian si mi-a zis ca acolo ploua de rupe, curios fiind daca ploua si la noi, chiar m-a suparat un pic ploaia ca nu venea si la noi.
      dar a venit draga de ea. ar mai fi trebuit inca, dar e bine si asa.

      cu spatele sunt bine acum. stii vorba aia cu suflatul. in iaurt, asa sunt si eu acum. cum simt ca ceva e in neregula, ma potolesc.

      Ștergere
  7. Ce jungla e in solarul vostru, si ce de gogonici!!! foarte frumos, ca de obicei.
    Voi va luptati cu omizile, la noi e plin de afide. Toti pomisorii au lastarii noi atacati, nu mai stiu ce sa le mai fac sa scap de ele.
    Sanatate si spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Afide avem din plin si noi in solar. Asta e natura, isi ia si ea partea ei.
      Mult spor si voua!

      Ștergere
  8. Solarul este... fenomenal. Eu nu ami am cuvinte de lauda. Nici nu-mi pot imagina cata munca e inmagazinata in plantele astea asa de frumoase!
    Cu omizile... e de rau. Daca nu stropiti cu nimic trebuie sa mai taiati ramurile atacate complet, ca sa limitati extinderea. Noi ii chemam pe cei de la ADP si stropesc de doua ori pe an, pentru ca omizile astea au doua cicluri de viata intr-o vara. Noi nu mai stiam ce sa facem: au fost ani in care, dupa ce au mancat toate frunzele marului, au trecut la vie (ramasesera numai ciorchinii) si ne intrau si in casa! Nu se mai putea. Am vazut marul mancat in trei zile! Complet! Si nu e mic... Ramasesera numai merele in el, pline de viermi si alea, stagnate in dezvoltare, bineinteles... Atunci nu am mai suportat si am zis mai bine doua tratamente pe an pentru omizi si unul pentru afide (oricum, la pomii fructiferi din livezi se fac peste 10 tratamente pe an), decat sa ma uit la ei cum se distrug in fiecare an.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pana sa-mi dau seama, s-au intins foarte mult. Ar trebui acum sa tai jumatate din crengile pomilor, iar duzii chiar de tot.
      Anul trecut, ploios fiind, n-am avut omizi. Acum doi ani au fost ca si acum.
      Asta e! Cum am zis mai sus, natura isi ia partea ei. Cu chimicale nu am de gand sa dau nicaieri. Le-am pregatit un macerat de pelin si soc, incerc asa.
      Felicitari pt coltul tau de rai :)! Forte frumos la voi!

      Ștergere