duminică, 14 decembrie 2014

Alta joaca :)

De vreo doua zile imi e mai mare dragul sa lucrez in solar. E soare (cu dinti, dar e soare!), avem un cer cristal, iar in solar e asa cald incat lucrez in pulover. Si parca am alt spor si parca plantele se bucura si ele.

 

Am infiintat razoare noi cu salata repicata, cu spanac, am semanat alt spanac pentru rasad, am mai pus si niste arpagic, mangold si alte cateva verdeturi.
Dar nu despre asta voiam sa va povestesc! Intotdeauna ma ia gura pe dinainte si fac trei postari intr-una singura.
Azi voiam sa va mai povestesc de un alt experiment al meu. Va spuneam intr-o postare anterioara de uleiurile aromatizate pe care le-am facut. Ei bine, tot atunci am mai facut unul.
Stiti voi borcanutele alea din supermarket, mici si dragute, foarte frumoase si imbietoare de altfel, cu branza marinata in ulei si ierburi aromatice, de-ti sta pulsu` cand le vezi pretu`? Ei bine, am vrut si eu!
Si pentru ca tot aveam uleiul pregatit, pungile cu aromatice uscate la indemana, usturoiul curatat si ardeiul iute in ghiveci, m-am apucat de treaba.
 Am luat o bucata de branza, am taiat-o cubulete si am lasat-o un pic sa se intrebe ce-i cu ea. Apoi intr-un borcan am asezat niscai aromatice uscate si proaspete, un catel de usturoi taiat si peste ele am pus bucatelele de branza. Apoi iar aromatice, apoi iar bucatele...ati inteles voi :).
Dupa ce borcanul a fost plin, am turnat uleiul nostru presat la rece pana l-am umplut.

L-am capacit de nu s-a vazut si apoi l-am bagat in frigider.

O saptamana m-am uitat lung si gales la borcan, l-am mai intors cu roatele-n sus, astfel incat branza sa isi ia cat mai multe arome, iar in a saptea zi l-am atacat!

Ce-a urmat? Bataie ca-n filme pe borcan, evident! Dupa care mi s-a trasat sarcina sa fac mai mult.
Cum ei sunt doi, iar eu numai una, m-am conformat :)!


Dupa o saptamana de stat in ulei si aromatice, branza isi ia tot ce-i mai bun si-i dementiala!
Dupa doua saptamani, garantez ca te trezesti noaptea si mananci in usa frigiderului, direct din borcan :)!

9 comentarii:

  1. Si io vreauuuu, ioi ce pofta mi-ai facut :)

    RăspundețiȘtergere
  2. stiam ca nu e bine sa pui plante sau legume crude in ulei , ca exista risc de botulism.Trebuie infuzate in ulei incalzit, sau ceva de genul asta. N-am aprofundat subiectul, dar cred ca se gasesc info pe net.

    RăspundețiȘtergere
  3. in special usturoiul crud in ulei e problematic
    http://www.hc-sc.gc.ca/hl-vs/alt_formats/pacrb-dgapcr/pdf/iyh-vsv/food-aliment/garlic-ail-eng.pdf

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, exista riscul numai atunci cand usturoiul sta mai mult de 4 saptamani. si e vorba numai de usturoi, nu si de patrunjel sau altceva.
      in astea patru saptamani usturoiul poate fi scos din ulei si atunci nu mai este nici un risc sau se consuma in aceasta perioada. oricum chestia asta e sustinuta numai de americani.
      dar ca sa evit orice discutie, toate produsele mele din categoria asta au perioada de garantie scrisa pe etichete.

      Ștergere
  4. Buna dimineata, o minunatie , ma faci sa salivez de la inceput de saptamana, o sa incerc si eu.
    O saptamana minunata plina de spor si inspiratie in tot ce faceti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata,

      Incearca, n-o sa-ti para rau :).

      O saptamana frumoasa si voua!

      Ștergere
  5. Arata demetial! Am cumparat si eu o data din supermarket cum ziceai si tu foarte piperat la pret, insa mi-a placut: branza capatase toate aromele ierburilor. Si mi-am propus sa fac in vara, dar, evident, cand am avut branza am uitat :) Da zi-mi te rog branza e sarata (telemea) sau merge si cu cas dulce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e telemea, n-am incercat cu cas. dar ma gandesc ca daca vei pune sare in ulei ( eu n-am mai pus, nu mi s-a parut necesara din moment ce braza e sarata), branza isi va lua sarea.
      merita sa pui intr-un borcan mai mic sa vezi cum iese. si nu uita de un strop de usturoi si un fulg de ardei iute, mi se pare tare fada fara :)

      Ștergere