marți, 11 noiembrie 2014

Pomi

Am fost si anul asta la Indagra. Sincer, nu stiu de ce nu mi-a placut de data asta, a fost cam la fel ca anul trecut, dar cert e ca nu mi-a placut. Poate preturile (si mai mari decat anul trecut) la ceea ce ma interesa, m-au dezamagit. Sau poate a fost numai starea mea din ziua aia. In fine, sa trecem peste asta.
De cand ne-am mutat aici, am in cap o reorganizare a curtii, reorganizare care merge tare greu si care, sincer, nu cred ca o sa se termine vreodata.
Unul din planuri este plantatul a cat mai multor pomi fructiferi si trandafiri de dulceata. Aici, in zona noastra, nu prea sunt pomi fructiferi. Adica gasesti pruni si corcodusi, dar restul foarte rar. Ei bine, mie nu-mi place asta si as vrea sa am cat mai multi pomi fructiferi in curte. Si cat mai diversificati.
Din toamna anului trecut am inceput cu plantarile pomilor, urmat in primavara de alti pomisori si vreo trei Rosa Damascena.
Singurii care mi s-au uscat au fost un piersic pus in primavara, care se prinsese foarte bine, dar i-a aparut nu-stiu-ce pe frunze in vara si apoi dus a fost, si un cais pus in toamna trecuta, care la fel se prinsese, numai ca Mairon trecea printr-o criza existentiala in acea perioada si am gasit o mare groapa la radacina lui.
Restul s-au cam prins si le merge binisor, deci la anul am sperante la un mar, un par, doi pruni si doi visini, macar un fruct de degustat sa ne faca.
Anul asta am cumparat de la Indagra trei meri pe care i-am plantat cu Adi de-a lungul aleii ( hai sa-i zic alee, desi e departe de a ajunge la stadiul asta) de la intrare.



Si mai e un mar Generos, foarte stramb, dar l-am vazut abia acum, caruia lui Ureche nu i-a placut eticheta, drept urmare a rupt-o.

Strambi-drepti, nu mai conteaza, i-am plantat pe toti trei si ii vreau sa se prinda, sa treaca cu bine de iarna, sa creasca mari si frumosi, sa ne dea umbra si racoare vara si fructe gustoase toamna.
Acum trag speranta la un pui de nuc, deja i-am gasit locul in curte, sper sa il am cat de curand.

9 comentarii:

  1. Buna seara. Sa fie intr-un ceas bun si sa va bucurati de umbra si recolte bogate. O seara linistita.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hm,! Parcă-mi sună cunoscut!

    Pentru că vor urma și alții la rând și pentru că singurul căruia i-ai menționat soiul a fost generosul te sfătuiesc să citești mai întâi despre soiuri, să vezi care se potrivesc în zona ta și apoi să faci tot efortul pentru a obține puietul respectiv de la o pepinieră sigură.

    Așa mi-a ars și mie inima de dor să am și eu cireșul meu, vișinul, meu,, gutuiul meu, prunul meu etc. Visul trebuia să sune așa: să am și eu mărul meu ionatan cireșul meu Inimă de porumbel etc.

    Trebuia să știu că unii pomii au nevoie de prezența altor tovarăși pentru că sunt autosterili etc. și altele. Fiecare soi are particularitățile sale, nevoile sale de îngrijire și este bine să le cunoști ca să nu ai dezamăgiri.

    Pe vremea mea puieții de pomi fructiferi nu se vindeau sub formă de nuielușă ci erau deja niște pomișori cu coroană. Acum, timpul înseamnă numai și numai bani și nu mai ține nimeni puieții să ajungă la o formă rezonabilă.

    Să te bucuri de ei și să ai roade cât mai bogate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-ai prins :))) marul galben l-am ales ca mi-a placut cum arata poza.
      Stiu ca sterili ar fi prunii daca se planteaza numai unul, dar de altii n-am auzit sa fie asa, uite chiar o sa caut ( si de-o fi prea tarziu pt unii...asta e, invatare de minte).
      Mi-ar fi placut sa gasesc pomisori cu coroana deja formata, dar chiar nu am vazut. Cred ca aceia faceau fruct in primul an de la plantarea definitiva. Cu cei de acum e de asteptat bine.
      Plasa le-a pus Lucian a doua zi dupa ce i-am plantat, ne-am invatat lectia din primavara.

      Multumesc, Ilincuta :)

      Ștergere
  3. A! Și o sugestie: fă-le din plasă de sârmă o protecție mai lărguță, suficient de înăltuță încât să nu poată fi roși. Scoarța fragedă tentează chiar și păsările de curte.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si noi am plantat cam 20 de pomi in primavara si cam 15 acum, in toamna :) ( pe langa multii pruni pe care-i avem si pe care, cu timpul, ii vom intineri)
    Eu visez doi nepoti catarati in pomi si mancand fructe nespalate :)
    Daca fiica mea nu a avut parte, poate nepotii mei...
    Sa ai bafta de ei, sa-ti faca fructe repede si multe, iar tu sa faci numai bunatati din ele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E, fructe repede...stii si tu ca e de durata.
      Dar imi place tare mult visul tau si iti doresc sa se indeplineasca :)

      Ștergere
  5. Cateva sfaturi bune se gasesc la:
    http://paradisverde.ro/livada

    P.S. V-am trimis un mail...

    RăspundețiȘtergere