miercuri, 29 octombrie 2014

Plante, animale, pasari, zapaceli, adica... de-ale noastre :)

Eiii, n-am prea mai avut timp de stat la taclale si mi-a lipsit, dar in curand asta se va schimba. Vremea-i rece, a plouat, a fost lapovita, asa ca vrand-nevrand intram si noi in odihna placuta a iernii. O data cu venirea frigului, soba e devenit obiectul atentiei noastre ( si nu numai a noastra), e tare placut pe langa ea.
Prin gradina nu am mai apucat sa facem prea multe, e o amestecatura de buruieni, vrejuri uscate sau mai putin uscate si cateva parcelute mai ingrijite, iar prin curte trandafirii sunt afectati de frig.

In solar, insa, stam mult mai bine. Inca e o amestecatura de plante de vara, toamna si iarna, dar lucram la curatenie, plantare, semanare si ingrijire.

Rosiile pe care le mai avem au gogonici si din cand in cand se mai coace cate una (care e inghitita fix in momentul in care e vazuta).

Ardei mai sunt putini si-s tare strambi, cred ca din cauza frigului, dar sunt gustosi si frumos mirositori.
Vinetele sunt chiar bine, dar sunt pline de purici rosii, asa ca trebuie sa le dam afara din solar curand. Unele dintre ele tipa dupa mine sa le iau semintele. Momentan, le ignor, dar nu mai am mult timp.

Ne mai rasfatam si cu cate un castravete crud si crocant, dar si pe ei i-a afectat frigul, frunzele sunt galbene si-s tare suparati.

Ardeii iuti sunt in lumea lor, au flori, au fructe, se coc, cred ca n-au habar ca vine iarna in curand.
La culturile de toamna-iarna stam binisor, zic.

Spanacul e tocmai bun de o salata asortata cu ridichi si ceapa verde.

La salata, in schimb, ne uitam luuuung si pofticiosi. Mai dureaza ceva pana va fi gata de rontaiala.


Dar si cand om da iama in ea...:)

Ce am mai pus prin solar? Alte ture de spanac, ridichi, kale, patrunjel, marar, salate rezistente la frig, usturoi si ceapa verde.



In ansamblu zic ca am cam terminat cu ele, mai avem cate ceva de pus, dar nu mai sunt urgente, suntem asigurati cu ceea ce avem.
Trebuie sa finalizam curatenia in gradina, in solar si-n curte, sper cat de curand s-o facem, curtea e plina de frunze, pomii si-au aruncat tot ce au avut.

Si chiar nu stiu ce conexiune ciudata a facut creierul meu capiat azi-dimineata cand m-am uitat la pomii astia, care-s pruni, dar asa mi s-a facut o pofta de placinta cu mere de nu va puteti inchipui. Asa ca ma apuc de treaba, ca vad ca nu-mi trece :)

4 comentarii:

  1. Si eu ma tot apuc de o placinta cu mere de nu stiu cand, ma apuca dorul pe la servici, insa cand ajung acasa ma loveste o leneeee :) sa faci si pentru mine una :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da` sa stii ca am facut-o si a iesit buna, au mai ramas numai colturile din ea. Si pt ca tot eram agitata, am facut si un castron mare cu gogosi.
      Placinta, cum ziceam, nu mai e, dar am gogosi si pt tine :)

      Ștergere
  2. "....curtea e plina de frunze, pomii si-au aruncat tot ce au avut."......superba fraza ! Sunteti minunati dragilor ! Sa aveti spor in toate !

    RăspundețiȘtergere