marți, 9 septembrie 2014

Rosii - rezumat pentru 2015 (2)

A venit timpul sa continui ce am inceput in august, anume prezentarea si parerea personala despre soiurile de rosii pe care le-am cultivat anul asta.

Brandywine black


Rodeste bine pentru un soi, fructele sunt mari, carnoase si zemoase, coaja subtire, cu gustul special al soiurilor asa-zis negre. Cresterea nedeterminata, in solar au ajuns in jur de 3m inaltime, iar impresia mea e ca e un fel de magnet pentru boli. Dar indiferent de anumite puncte slabe, punctul forte e gustul.

Black Truffle

E un fel de dublu-cherry, crestere determinata, coaja cam tare, rodeste binisor ( poate ca afara i-ar merge mai bine, dar anul asta nu am avut cum sa aflu asta), zemoasa, gustul e bun, fara sa exceleze.

Green Zebra (sau amazoanele mamei)


Cele trei fructe din imagine sunt niste luptatoare in adevaratul sens al cuvantului. Am avut in jur de 15 fire in faza de rasad. Dupa nebunia din primavara, cand am pierdut o mare parte din rasaduri, am reusit sa plantez la loc definitiv 3 fire. Din aceastea, in timpul ploilor din vara, 2 au pierit repede, iar unul era pe cale sa-si dea sufletul, nu inainte de a face un copil, pe care l-am bagat direct in pamant, l-am ingrijit si care a reusit sa formeze cele trei fructe de mai sus si sa le duca pana la coacere, dupa care a cazut rapus de putregaiul cenusiu.
Aceste trei fructe mi-au daruit suficiente seminte pentru a reusi la anul sa am o cantitate maricica din acest soi.
Nu am reusit sa-mi dau seama ce fel de crestere are, fructele sunt un fel de dublu-cherry, coaja subtire, iar gustul este fenomenal.

Stupice

Alt dublu-cherry, rodeste bine, crestere nedeterminata, coaja cam tare, gust bun.

Kumato


Cherry, culoare neagra, coaja tare, rodeste bine, gust specific de tomata neagra.

Brandywine Red

 Au fost foarte afectate de inundatiile din primavara, abia acum si-au revenit, au rodit si s-au copt. Fructele din imagine sunt de pe etajul patru. Crestere nedeterminata, coaja subtire, zemoase, dulci, gust bun.

Coeur d`Albenga


Face parte din categoria "Inima de bou", forma lor seamana oarecum cu a perelor, coaja subtire, carnoase, zemoase, rodesc bine. Ce am observat: nu-s sensibile la lipsa de calciu asa cum sunt ale noastre. Gustul este bun, dulce.

Perun

 Dragalasele de ele :)
Le-am prezentat si anul trecut, rodesc bine, gustul este bun, nu am ce sa le reprosez.

 Pe partea de cherry-uri am cultivat din toate culorile si formele, din pacate cele din gradina s-au dus, speram ca anul care vine sa ajungem sa le gustam pe toate.

Blyan Rozov


Anul trecut la Indagra am primit un plic de seminte din partea celor care le aduc la noi pe piata. Le-am semanat intr-o doara si am plantat cateva fire la loc definitiv. Acum imi pare rau ca nu le-am pus pe toate.


Crestere nedeterminata, fructe mari ( am avut una de 730gr, dar marea majoritate de pe etajele inferioare sunt in jurul a 500gr), culoare roz, zemoase, carnoase, gust incredibil de bun, rodesc foarte bine.

Am mai cultivat Black Krim, crestere nedeterminata, fructe mari, de culoare neagra, rodeste bine, gust bun, dar inferioare fata de Brandywine si Paul Robeson.
Alte soiuri, care au supravietuit anului asta, au mai fost cele de Buzau, care niciodata nu vor lipsi de la noi, Prunisoare de Dambovita, Tata Vacii romaneasca si Inima de bou roz si rosu.



Un comentariu:

  1. Foarte faine toate soiurile!

    Realizările mele au fost atât de modeste anul ăsta în grădină! Şi nu doar la roşii, of...
    Sunt şi eu cu gândul în 2015 deja. :)

    RăspundețiȘtergere