luni, 18 august 2014

Bucurii de vara

Zile de vara, frumoase si aglomerate, cu abundenta din tot. A fost cald cateva zile, cald de te lua cu lesinaturi, dar de sambata seara a inceput sa ploua, a inceput cu o rapaiala racoroasa si placut mirositoare, asa cum numai ploile de vara sunt, apoi a continuat mocaneste, culminand duminica cu o vreme racoroasa bine, de n-am mai rezistat si am luat un hanorac pe mine cand ieseam pe afara.
Ieri lucram de zor la o zacusca, cand apare si Lucian in casa, inspira adanc si apoi constata: Ma, miroase a toamna!
Nu l-am contrazis, mirosul de zacusca in combinatie cu vremea de afara chiar aducea a toamna.

Dar pe seara s-a inseninat, iar cerul ne-a oferit un spectacol frumos.


Si asa cum noi ne-am bucurat de racoare, la fel s-au bucurat si plantutele din solar, cred ca le-a prins bine o zi mai racoroasa, prea era foc acolo.
Fiind a doua parte a lui august, legumele sunt in perioada lor cea mai buna, acesta e apogeul lor. Gustul este cel mai bun, iar culorile si mirosul sunt o nebunie. Dar cel mai mult imi plac culorile ardeilor in perioada asta.

Ardeii incep sa se coaca si sa-si ia culorile finale.

Aceasta este o rosie luptatoare. :)
E o Inima de Bou iesita dintr-o samanta care a supravietuit frigului iernii care a trecut, celor patru inundatii de anul asta din solar, apoi motocultorului si foliei de mulcire. A iesit intre ardei si iata ca a ajuns si la fructificare, iar fructul ei nu e micut deloc.

Primul gogosar copt, cel mai harnic dintre ei.

Si ardeii iuti incep sa se coaca si incep cu totii sa-si ia fata de fiorosi.

Castravetii de toamna ii bibilim zilnic.

Speram sa ajungem si la recoltare cu ei, anul asta pentru noi nu a fost cel mai bun in ale castravetilor.
Dar am compensat cu restul.
Si spuneti-mi voi, cei care stiti, ce alta satisfactie mai mare sa fie decat sa-ti culegi legumele pe care le stii din stadiul de samanta si apoi sa le transformi in delicioase conserve de toamna.
Iar iarna, cand deschizi un borcan, aroma care se degaja te face sa-ti aduci aminte de vara, de soare, de legume, de bucuria gradinaritului.

2 comentarii:

  1. Chiar miroase a toamna, de doua nopti avem 11 grade noaptea, astea is nopti de toamna.

    RăspundețiȘtergere