vineri, 13 iunie 2014

Rosii, rosii, rosii

A venit timpul sa arat o parte din soiurile de tomate pe care le-am cultivat anul asta si care sper sa aiba o viata lunga si sanatoasa astfel incat sa apucam sa le devoram cu totii.
Incepem cu Inima de Bou pe care o cultivam de trei ani. Toata lumea stie ca-s fitoase, super sensibile la lipsa de calciu si, in general, toate bolile posibile ale tomatelor. Anul trecut chiar mi-a tras prin cap ca ale mele ar fi putut inventa o boala noua la felul cum aratau. Dar au si cateva atuuri puternice: rodesc bine pentru un soi si au un gust si o textura incredibile.

Red Grape este o cherry, dar foarte interesanta, florile pana sa se deschida chiar arata ca niste ciorchini de struguri. Soi heirloom.

 Cand apar gogonicile nu mai sunt asa.


Paul Robenson - tomata mare de culoare neagra, printre cele mai gustoase din lume. Soi heirloom.

 
Brandywine negre, rosii, galbene - soiuri heirloom - fac fructe mari, carnoase, extrem de gustoase.




Rosiile de Buzau ( cu puricii aferenti pe ele ) - fructe medii, rosii, dulci - acrisoare.


Aunt Ruby German Green - soi heirloom - face fructe mari, verzi, cu umeri galbeni, super gustoase.


Pineapple - soi heirloom - face fructe mari, foarte frumos colorate, cu un gust incredibil de bun.


Mari de Dambovita, Prahova si Tulcea ( in imagine cele de DB, super puricoase) - am impresia ca e acelasi soi romanesc al nostru. Fructele si gustul se aseamana foarte- foarte mult. Fructe mari, rosii, carnoase, seminte putine, cu gust si miros puternic de rosie.


Azoychka - soi heirloom - culoare galbena, acrisoare, am tot povestit de ele.


Black Truffle - soi heirloom - fructe mari, de culoare neagra, carnoase si gustoase.


Orange Banana - soi heirloom - culoare portocalie, dulci acrisoare. Si de ele am povestit destul


San Marzano - super bune pentru bulion si uscat.


Rosii de Tiganesti si Aurora - crescute si inmultite cu grija de un pasionat in ale rosiilor, anul asta avem ocazia sa gustam cu totii aceste soiuri vechi, romanesti.


Rosii roz de la Banca de gene Suceava


Soiuri de cherry sunt foarte multe, de toate culorile si formele posibile, probabil voi face un post separat si despre ele.

Va urma

18 comentarii:

  1. Viata cat mai lunga si sanatoasa rosiilor tale, promit sa dea roade bogate, si sa ni le prezinti si la maturitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multam tare mult, la fel si alor tale :)

      iti dai seama ca le voi arata mereu, in toate stadiile de crestere si coacere :)

      Ștergere
  2. Foarte frumoase rosioarele! Abia astept sa gust din ele. Anul trecut le-am ratat ca v-am descoperit tarziu. :( Rosia cu tepi din postarea trecuta m-a innebunit cat este de frumoasa! Un sfarsit de saptamana cu spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. anul trecut n-am avut atatea soiuri la vanzare, marea majoritate au stat in "maternitate" la inmultit, asa ca tot raul spre bine :)
      cred ca in prima sapt a lui iulie vor fi gata

      Ștergere
  3. Credeam ca numai eu m-am intins pe o multime de soiuri. Plus celelalte solanacee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu zic ca la mine e si un pic de...nebunie :).
      deci nu m-am putut abtine! cum auzeam de un soi trebuia neaparat sa-l am! :)
      si asa am ajuns pe la 60 de soiuri.

      Ștergere
  4. E frumos si totul respira rodnicie. Imi plac rosiile voastre, le privesc cu jind...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, Iulia, fata de anul trecut nu-i ok deloc. Abia acum au inceput sa-si revina si sa mai rodeasca. Iar puricii aia...sunt criminali in adevaratul sens al cuvintului

      Ștergere
  5. Sa creasca mari si sa fie sanatoase!
    Arata foarte bine acum. Astept (cuminte) poze cu rosiile culese. O sa ne uimesti cu atatea culori si forme.

    RăspundețiȘtergere
  6. Un adevarat paradis aveti acolo, 60 de soiuri de rosii, trebuie sa fie de vis gradina. Am vazut si eu acei pureci rosii, la rosii, tocmai le-am dat cu ceai de pelin. Sunt daunatori sau nu, si as putea sa-i las in pace?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i chiar atat de vis, e plina de buruieni :).
      Puricii nu-i lasati, sug seva rosiilor si le provoaca o gramada de probleme.

      Ștergere
    2. Dumneavoastra cum le veniti de hac ? (Poate ati mai scris pe blog si mi-a scapat mie, desi am citit multe pe-aici.). Multumesc :)

      Ștergere
    3. pai nu prea le-am venit de hac, sunt inca acolo. reusim pt moment sa le mai rarim, dar ies mereu din oua.
      am folosit macerate de urzica, sapun si alcool.
      probabil ca de la insecticide mor de tot si ei si ouale lor, dar nu dau.

      Ștergere
    4. Pai, nu dau nici eu, ca rosii de-alea pot cumpara de la piata...

      Ștergere
  7. Aș dori dacă se poate să-mi spuneți de unde ați procurat semințe de 'Aurora de Țiganesti'. Eu plantez roșii pentru consum propriu și de plăcere. Am soiuri românesti plantate anul acesta: Buzău 50 și ' De Țiganesti' dar nu am aurora. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Îmi puteți spune de unde ați găsit ' Aurora de Țiganesti'? Doresc și eu câteva semințe și nu pot face rost. Contra cost, bineînțeles.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incercati la dl Valerian - rosiidingradina.ro - poate mai are dansul.
      Eu le-am avut anul trecut in gradina si mana mi le-a terminat pe toate.

      Ștergere