joi, 13 februarie 2014

Mici lucrari. Start sezonul doi 2014

In ultima vreme ne-am concentrat pe mici lucrari in solar, rasadnita e gata si am pus prima tura de rosii, ardei grasi, capia, iuti, gogosari, vinete, plante aromatice si altele.
Mai urmeaza alta tura, dar peste cateva saptamani. Vom avea mici surprize pe care le voi dezvalui la momentul oportun.
Pot sa spun de acum ca soiurile de tomate pe care le vom avea anul asta vor fi undeva in jur de saptezeci, de toate neamurile si culorile. Alte cateva vor fi la inmultit, asa cum am facut anul trecut cu cele care anul asta le cultivam in productia mare. Am adunat atat soiuri romanesti, cat si de pe alte meleaguri, dar numai soiuri vechi, heirloom asa cum le spune moda actuala, normale si naturale le-as spune eu, nu plastic si artificial cum se gaseste in piata. Daca vom avea exces de rasad, vom pune si la vanzare.
Vom mai avea si alte noi plante si verdeturi, toate in premiera, toate plante vechi, unele uitate. Multe, de fapt marea majoritate, nu le-am cultivat si nu stim cum se comporta, asa ca voi vorbi despre ele atunci cand va fi cazul.
In solar au inceput sa apara noile culturi, dar si vechii "chiriasi" absolut nedoriti.

Usturoi romanesc. A ajuns marfa de contrabanda, extrem de greu am mai gasit, este incredibil si revoltator ceea ce se intampla cu soiurile romanesti!

Ridichi. Nu-s mov, albastre, verzi, portocalii, bleumarin cu picatele, ci numai rosii, asa cum v-am obisnuit.

Noua tura de spanac.

Doamnelor si domnilor, atentie mare! Va dezvalui prima dintre surprize: in fotografia de mai sus avem rucola. Daca o tine tot asa in curand va fi gata de livrare.

Va povesteam mai sus de vechii chiriasi nedoriti care au reaparut. Nu imi dadeam seama ce se intampla cu spanacul de e gaurit, pana m-am uitat mai atent. Nu numai noua ne plac verziturile curate, naturale, fara "adaosuri" si stimulatori, din pacate si scarboseniilor din poza de mai sus.
Prea ma relaxasem si aproape uitasem de ei, intram iar in actiune la cules de scarbosenii. Si au o pofta de mancare, ceva de speriat!
Om trece si peste asta, nu e prima data, cu siguranta nu este nici ultima data.

Azi e joi, asa cum prea bine stiti, mai asteptam comenzile doritorilor si azi, pentru ca sambata livram. Multumim mult celor care au dat comenzi pana acum.

24 de comentarii:

  1. Spor in gradinarit si sa fie un an fara scarbosenii!

    RăspundețiȘtergere
  2. Oameni buni, vă felicit din inimă că nu lăsați usturoiul românesc să devină de negăsit. Nu vă faceți foarte multe griji cu dăunătorii. Cum bine ai intuit, Iuliana, tot ce e natural place și altor vietăți, nu numai oamenilor. Ar trebui să fie un semn distinctiv al calității fructelor și legumelor, nu un factor care să descurajeze vânzările. Sigur, în limite acceptabile. Cunosc oameni care, dacă nu văd un singur măr viermănos în grămada de pe tarabă, nu cumpără, și bine fac! Apropo, eu și Gâza suntem doi dintre ei... :))
    Pentru dăunători, soluții naturale și buburuze, cât mai multe. Cum vedeți o gărgăriță - hap! Captură, băgată la „zdup”, în solar! :)) Nu știu dacă o fi și suficient, presupun că măsuri ar mai fi, chiar și mai eficiente, dar pe astea două eu le-aș aplica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am auzit de astfle de oameni, e bine ca exista, e bine ca se inmultesc si nu pot decat sa ma bucur si sa-i felicit ( si pe voi asemenea ).
      Normal ca e un semn distinctiv, dar mi-e asa de ciuda cand ii vad, ma doare inima dupa plantute.
      Gargaritele sunt aur la noi, anul trecut m-au scapat de afide la ardei. Fara ele nu-mi mai ramanea un fir. Si ele, dar si albinele, intra singure in solar, noi lasam solarul deschis, iar polenizarea se face natural. Anul asta nu mai fac prostia de anul trecut si am sa pun si ceva flori in solar, ca sa le atraga si mai mult.

      Ștergere
    2. Exact. Bravo pentru ideea cu florile. Dar să știi că nu albinele termină dăunătorii, ci viespile, care-s și carnivore. Albinele vin numai după dulce. :) Nectar, excremente de afide (apropo, de asta le cultivă furnicile, pentru care afidele sunt vaci) și eventual secreții extraflorale ale plantelor. Viespile, însă le papă copios. Păcat că sunt dușmanii albinelor, că le-aș lăsa și eu prin preajmă.
      A, și mai pune din loc în loc crăițe. Resping dăunătorii.
      Te rog să mă scuzi, nu încerc să-ți dau lecții, ci doar să vă fiu de folos cu ce știu. :) Mult succes în toate!

      Ștergere
    3. :)) Numai tu puteai sa scoti faza cu afidele sunt vaci :)))
      Stiu ca albinele nu termina daunatorii, de ele avem nevoie pentru polenizare.
      Nu te scuza, te rog, ca-mi dai atatea sfaturi pretioase.
      Multumesc pentru ele :)

      Ștergere
  3. Buna Iuliana, ce frumoas arata ce ne prezinti tu aici! Musafirul nepoftit ne spune cat de sanatoase sunt legumele cultivate de voi. Abia astept sa vad ce ne-ati pregatit pentru anul acesta. Sa stii ca nu am uitat ca ti-am ramas datoare cu un feedback pentru bunatatile achizitionate de la voi. Nu am apucat sa descarc pozele ca sa-ti arat ce paine frumoasa a mesterit masina de facut paine, iar malaiul nu l-am incercat inca pentru ca s-a schimbat meniul de weekendul trecut. Il vom incerca in weekendul ce vine. Mierea e de vis, iau o lingurita mica in fiecare dimineata pe stomacul gol, inainte sa ies din casa spre serviciu. Va doresc sporuri mari si multa putere de munca! Cu drag, Mihaela T.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Mihaela,

      Ma bucur mult ca ti-au placut, asta-i cea mai mare satisfactie a noastra, in plus ne da mai multa forta si speranta la mai bine.
      Astept pozele cu nerabdare :)

      Cu drag,

      Ștergere
  4. Iti dai seama ca trebuia sa ma bag in seama cand e vorba de viermi in fructe si legume :). Pe viermisorul din spanac il salut si ii multumesc pentru ca exista, i-am gasit anul trecut un fratior intr-o rosie :), numai ca-i transmit sa nu-si aduca toata familia la voi ;).
    Florile sa le plantati in capetele solarului (chiar cateva si afara) si la mijloc, din ce mi-a mai explicat si mie cineva... sunt atrase mai usor inauntru asa, si merg foarte bine galbenelele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ))) hai ca m-ai facut sa rad.
      Buna ideea cu plantatul si afara, stiam ca ar fi bine sa pun in capetele solarului, dar uite ca nu m-am gandit ca le atragem si mai bine daca pun afara.
      Multumesc tare mult :)

      Ștergere
  5. Startul este in forta, frumos inceput! Recolte bogate si sanatoase!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred ca "scarbosenia - dragalasa" este cea mai buna reclama pentru voi. Da tu cu chimicale sa vezi atunci ca scarboseniile nu mai apar dar nici legumele nu mai e ecologic.
    Imi place ca in afara de faptul ca sunteti muncitori, ordonati si bine organizati sunteti inovatori.
    In gradinareala 85% ia gradinarul ,15% ia natura cu "scarboseniile ei ca de noi am venit peste ele chiar daca ne place sa spunem ca ele ne invadeaza.
    Spor la munca si recolte bogate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Clar, daca dadeam cu ceva nu mai aparea nici o aratare d-aia si stiu ca noi i-am invadat, dar tot imi pare rau de plantute.
      Mare dreptate aveti cu procentele, am vazut anul trecut si cam asa e, mai putin la afide unde a fost 50-50 multumita gargaritelor.
      Spor si recolte frumoase si de la noi :)

      Ștergere
  7. Poti incerca sa stropesti spanacul cu macerat de tutun, eventual pui si un strop de alcool si putin sapun lichid. Ma gandesc, ce ar fi rentabil pentru o suprafata mare ca a voastra ... In general, e valabil tot ce are efect contra afidelor.
    Deci ati intrat deja in activitate :) Scurta a fost pauza de iarna, dar cred ca nici voi nu mai aveati rabdare. Spor in toate si recolte frumoase !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite ca mi-ai dat un sfat tocmai potrivit, sar`na mult, Dani!
      Am intrat in activitate, nu chiar cu toate, inca suntem la jumatatea lui februarie, dar am inceput.
      Asa-i, nu mai aveam rabdare si stii si tu cum e cand te contaminezi cu "virusul" gradinaritului :)
      Spor si tie, recolte cat mai mari si frumoase :)

      Ștergere
  8. in blogrollul meu nu se actualizeaza postarile tale. noroc cu fb-ul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu, mi-au mai spus si altii, chestie ca si la mine e la fel, nici la tine, nici la scutaru si mai sunt, nu mi se actualizeaza.
      nu stiu cauza

      Ștergere
    2. atunci e de la blogger. ii trece lui.

      Ștergere
    3. sper, de la un timp numai asa face, dar de!..e gratis, nu fac mofturi :)

      Ștergere
  9. Uite de ce usturoiul din RO a ajuns marfa de contrabanda...de fapt cred ca in curand o sa-l importam ( ca multe alte produse )...http://agrointel.ro/18923/usturoiul-romanesc-aduce-profit-fermelor-din-sua-are-cateii-uriasi-si-un-gust-inconfundabil/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei, in sfarsit un semn de viata si de la voi :). Sper ca sunteti bine.
      Da, am citit si eu articolul, nici nu mai ai ce sa comentezi la asa ceva...

      Ștergere
  10. Salutare...au fost ceva provocari in ultima perioada, am fost si plecat un pic, apoi fara PC...dar slava Domnului am trecut cu bine peste toate si suntem ok...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ne bucuram sa auzim ca sunteti bine, mi-am dat seama ca ceva nu e ok...

      Ștergere