duminică, 26 ianuarie 2014

Zapada, bucurii, experiente

Stiam eu ca o sa vina, chiar daca a intarziat atat de mult si ne-a lasat fara zapada de sarbatori. Trebuie sa recunoastem ca si-a facut o aparitie destul de spectaculoasa.
Inca de vineri am anulat livrarile de sambata pentru luni sau poate pentru marti, sa vedem ce se mai intampla, iar Lucian s-a dus tot atunci pana in Gaesti sa incarce buteliile si a facut mici cumparaturi. Alimente necesare in caz ca...N-am gresit facand asta.


Vantul a batut, incepand de vineri seara, cu putere, ca nebunu`, dandu-ne emotii mari, mai ales noaptea cand fiind liniste si dupa cum se stie, orice lucru mic in linistea noptii devine mare.
Sambata dimineata uitandu-ma pe geam am vazut portiuni in curte fara zapada, dar si unele cu zapada. Am zis ca nu a nins asa mult, numai face pe importanta si iarna asta.
Dar cand sa ies din casa am avut o mica surpriza, toata zapada era troienita in fata usii. Dar cum fusesem prevazatori si pusesem amandoua lopetile in hol, la intrare, am luat una si m-am pus pe treaba.


Toata ziua ieri a batut vantul tare, dar nu a fost asa frig. Bine, cand ma prindea cate o rafala direct in fata imi taia respiratia.

 Am avut si mici caderi de curent, ma asteptam sa fie mult mai rau si eram pregatiti pentru asta. La un moment dat, in timp ce bagam un lemn in soba, ma gandeam ce inseamna si experienta asta. 
Fata de anul trecut, acum nu mai depindem de curent cu incalzirea, aveam buteliile pline, aveam un stoc de alimente, mi-am invatat lectia si am umplut bidoane cu apa, am carat lemne in holul din fata usii, am avut grija ca lopetile de zapada sa fie langa usa si nu in magazia din spatele casei.

 
Adi s-a jucat ( a se citi tavalit, tarat, scufundat) in zapada cu cainii ( Mairon parca innebunise, numai cu capul in zapada a stat), ne-am bucurat de vremea asta, ne-am bucurat de zapada, desi ne dor muschii de la atata carat.
Toata ziua le-am asigurat animalelor si pasarilor apa si mancare calda, le-am curatat locul din preajma cotetelor, dar pasarile nu au iesit deloc afara. Au stat numai in cotete, linistite, dar se vedea ca le este frig. Imi era mila de ele si sper ca apa calda le-a mai ajutat.
 
In casa este cald si bine, trosnetul lemnelor in soba combinat cu imaginea focului si cu zapada care cade imi da o stare de bine, de liniste si de implinire.


Si nu numai mie...




















Aseara brusc, asa cum s-a iscat, vantul a plecat. In urma lui a ramas liniste si o zapada cu fulgi mari.
Acum curtea este plina de zapada, cararile de ieri nu se mai vad si ninge hotarat in continuare.


Va las si ma duc la treaba, am de dat zapada ca sa ajung la pasari, sa le dau apa si mancare, dupa care trebuiesc hraniti si cainii, apoi o sa ma duc pana in solar sa vad ce imi mai fac plantutele. Dar pentru asta am de dat muuuulta zapada.
Asa cum am mai spus e super sa ai curte mare atunci cand stai si o admiri. Cand faci curat sau dai zapada...:))

12 comentarii:

  1. Si cate emotii...
    Am iesit hotarata sa dau cu lopata. Si dai si lupta...incarcam lopata cu zapada, incercand sa eliberez poarta si dupa cateva secunde ma uitam cum viscolul depune fix aceeasi zapada in acelasi loc.
    Am o febra musculara incredibila, dar nu ma intreba cat am deszapezit :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) fix asa si noi, la poarta zapada este peste genunchi ( la ochiometru, il las pe lucian acolo)

      Ștergere
  2. Oh, ce de zapada !!! Antrenament nu gluma :) Dar sunt sigura, ca la noapte n-o sa mai auzi rafalele de vant, o sa dormi neintoarsa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Clar voi dormi neintoarsa :)
      Cu zapada..acu` e si mai multa si ninge ca-n povesti spre bucuria noastra

      Ștergere
  3. Ce postare faină! Se vede diferența de experiență și abordarea de oameni gospodari. :) V-am ținut pumnii, să nu vă facă pagubă viscolul.
    Așa e, la curte mare, efort mare la deszăpezire, iarna. Dar lasă că-i numai bine așa. :)
    Spor în toate, oameni buni!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu a fost paguba, numai ceva miscare, mai multa decat in mod obisnuit, aer si mai curat si muuuulta distractie :)

      Ștergere
  4. Cred c-am deschis prea larg poarta si a venit un val de zapada prea mare catre sud.La noi ninge de 2 zile dar problema-i frigul ca la ora 14 erau - 13 grade. Imi propusesem sa fac o plimbare dar cand am ajuns in strada Dolly s-a speriat de atata zapada si cred ca-i era si frig si a fugit in casa asa c-am renuntat si privesc de la balcon cum ninge. O dupa-amiaza placuta in caldura si liniste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar ce bine ati facut, dl Rosciuc, altfel ne privati de multa distractie si joaca.
      E atat de bine acum, aer curat, zapada multa, totu` - i si-i bine.

      Multumim, asemenea :)

      Ștergere
  5. eu nici n-am scos nasul in casa pana azi, am stat ca ursul in barlog. Azi au trecut si pe la noi pe drum cu lama, am mai dat si la lopata, asa ca putem iesi din casa. Dar nu ma inghesui, prefer sa mai hibernez:)). Noi avem in permanenta un mic stoc cu de toate, ca nu se stie niciodata.Chiar m-am mirat vazand la tv tarani care au dat navala sa ia paine si mancare de la ajutoare. Daca nici taranul nu are faina in casa, sa-si faca o paine, ce sa mai zica oraseanul ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba e super frumos, imi place sa stau afara in zapada, daca mai si ninge, e perfect. Chiar acum m-am intors de afara, i-am dat lui Adi ceva idei cum sa-si construiasca o cazemata in mormanele uriase de zapada din curte. Eu am inghetat, el inca sapa acolo :).
      Mai, cu faina nu e chiar asa usor, ca degeaba ai grau, daca moara e in alt sat si tot asa. Sunt situatii si situatii.
      Iar painea facuta cu manutele se face muuuult mai greu decat aia la masina, asa cum o facem noi.

      Ștergere
    2. da, si fetele mele stau numai pe-afara, copiii n-au probleme cu zapada

      stiu ca sunt probleme cu morile, dar ma gandesc ca orice om prevazator poate sa-si cumpere un bax-doua de faina si ceva drojdie, sa aiba in casa.Suntem prea dependenti de magazine.E bine sa aiba fiecare mancare, apa si medicamente cu care sa reziste macar doua saptamani, in caz de viscol, inundatii, cutremure.Ce facea lumea acum 50 -100 de ani, cand era viscol, venea armata cu paine si apa?cred ca, cel putin la tara, lumea avea provizii in camara, pod, beci...erau gospodari.

      Ștergere
    3. erau gospodari si sunt si acum.
      din pacate televiziunile cam distorsioneaza unele treburi si fac din tantar armasar. le este atat de usor sa faca asta
      este foarte adevarat si faptul ca in primavara am vazut la mine in sat cum se duceau sa-si cumpere ceapa verde si salata, dar asta nu inseamna ca tot satul face lucrul asta, ci 1-2-3 oameni, restul aveau pus in gradinile lor tot ce le trebuia.

      Ștergere