luni, 9 decembrie 2013

Nu zice hop

...pana nu sari parleazu`!
Asa-i o vorba din batrani si-i tare inteleapta, in plus, cel putin noua, ni se potriveste perfect.
Cand sa zicem ca hai gata, le-am terminat, le-am aranjat, ne linistim si noi odata! Neee, ca mai aveti de treaba!
Asa ca se da urmatoarea problema :

Solarul avand 70m lungime, nu am gasit folie atat de lunga, lungimea maxima a acestei folii fiind de 65 m. Asa ca a trebuit sa lipim cu o banda adeziva speciala pentru asa ceva.
Si a tinut, numai ca in ultima vreme, temperaturile i-au cam venit de hac : noapte inghet, ziua cald si tot asa.
Rezultatul: o parte a cedat.
Am stat stramb si-am judecat drept si am ajuns ( noi amandoi) la concluzia ca e simplu : luata o bucata de folie, sapat doua santuri generoase, intinsa folia, pus pamantul la loc peste ea si gata!
E, dar cum socoteala de acasa nu se potriveste cu a din targ ( alta zicala inteleapta de batrani), a urmat...ce a urmat :).
Sambata, dupa livrari, am fost toti trei sa cautam folie, am si gasit-o, iar duminica dimineata Lucian si subsemnata ne-am indreptat curajosi spre solar.
Si a inceput sapatul. Primul sant :

Greu! Pamantul ud, bolovanos, greu! Am incercat si eu sa scot pamantul, mai aveam un pic si ma tragea cazmaua dupa ea. Grea, vere, nu gluma! L-am facut si pe Lucian sa rada in hohote.
In timp ce Lucian sapa al doilea sant a inceput sa fulguie, sa bata vantul ( "ideal" atunci cand vrei sa-ti intinzi folie pe solar), sa se lase un ger de nu-mi mai simteam mainile.


 Urmarea : s-a facut un noroi de mai mare frumusetea. Patinam si alunecam amandoi ca pe derdelus.
Incaltaminte, haine, maini, par, fete, toate erau pline de noroi.
Intr-un tarziu Lucian a terminat ambele santuri. Urma acum distractia : ridicarea foliei ( 5.5m latime/ 14m lungime) pe solar, centrarea ei, fixarea si ingroparea.
Sa va mai povestesc cat ne-am muncit pana am ridicat folia? Nu mai zic decat ca a fost chinuiala naibii!
Am ridicat-o, am si centrat-o pana la urma, desi vantul ne-a facut ceva probleme, apoi am fixat-o.
Totul a fost gata pe la ora 17.00.


 Am intrat in casa inghetati ( Lucian mai mult, eu am mai intrat in casa, in paralel mai si gateam), flamanzi, obositi, dar multumiti.
De acum poate sa vina zapada, stam linistiti in privinta asta.

Cam asa ne-am "relaxat" noi duminica de a trecut :).

6 comentarii:

  1. Greu cu munca, la țară. Dar merită fiecare mușchiuleț întins, fiecare crampă musculară. Numai să nu constate Chevronul, doamne ferește, că ai gaz de șist sub gospodărie...

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa-l vedeti pe al meu ce carpit este .Oricum a fost acoperit acum vreo 5 ani si costa cam mult folia, deci il mai reparam inca o data.

    RăspundețiȘtergere
  3. povestea ta imi aduce aminte de primul nostru an cu solar. Habar n-aveam cu ce se mananca intinsul foliei si cat pot fi de puternice vanturile in campie. Si cum folia noastra fusese luata la cm numarat , la prima superfurtuna s-a desprins dintr-un capat si daca n-ar fi fost prinsa pe parcurs cum trebuie am fi adunat-o de pe la bulgari. Oricum , imi amintesc ca si acum , a fost o furtuna extrema , doar vant , fara strop de ploaie dar cred ca picase piatra pe undeva ca era un vant inghetat , si noi , doi amarasteni intr-un capat de solar tinand folia cu mainile goale, cu o rezerva de 3 cm max si chinuindu-ne sa batem niste nenorocite de cuie intr-o stinghie ingusta , cu o scara subreda ... ce sa mai zic... amatori , de! Ma-u durut bratele o saptamana de cat am stat cu ele intepenite de ziceam ca ma zboara si pe mine cu rosii cu tot. Dar de atunci ne-am invatat minte: nu faci nazi intre grinzi , suprapui macar un metru , lasi rezerve tot pe atat. Solarul nostru e pe cadru de lemn , ni l-au facut niste amatori , intre timp am mai buchisit cate ceva , ne-am mai desteptat dar , ce spuneam , mereu ai ceva de experimentat / invatat . :) Bine ca v-a iesit. :) :) :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) exact ca si noi, ai descris perfect ceea ce s-a intamplat.
      acum stim, ne-am invatat lectia.
      ne alinam cu gandul ca avem experienta pentru urmatorul solar, caci nu mai vreau sa trecem prin ce am trecut.
      si asa cum ai zis, sunt vere niste vanturi, habar n-aveam ca au asa putere.

      Ștergere