joi, 29 august 2013

Prin gradina

...nu mai sunt asa de multe legume, dar buruieni avem din belsug.
Toamna incepe sa se instaleze, semnele se vad in fiecare zi din ce in ce mai puternice. Soarele rasare mai tarziu, apune mai devreme, dimineata si seara am reinceput sa-mi port vechiul pulover lung, maro si calduros pentru ca e chiar frig. Ieri in drum spre casa am avut parte de primul fenomen de ceata, lucru care nu-mi convine deloc. E cea mai pacatoasa treaba pentru un sofer, parerea mea.

Dar hai sa o luam un pic la pas.


Rosiile tip cireasa isi vad de treaba lor in continuare, ba mai mult din cauza ploilor au reinceput sa infloreasca si sa le dea noi copili.
Dovleacul placintar are 5 dovleci pe care ii tine, a mai avut cativa micuti care s-au uscat. Dovleceilor le merge bine si lor dupa ploile astea, au reinceput sa infloreasca. Daca toamna o fi mai lunga, poate ca o sa mai pot culege cativa dovlecei si zuchini.

Pretioasa...
Anul asta ardei iuti nu prea avem, din pacate. Si noi avem partea noastra de vina, dar nu-i nimic, asa invatam.

Rosii atacate de scarboseniile alea de viermi. E invazie in gradina, dar mai ales in solar.

Catel capiat care umbla noaptea el stie pe unde, gasit in halul asta dimineata. Mi-a luat jumatate de ora sa-l curat pe purcel.

8 comentarii:

  1. Recolta este destul de bogata. Daca prognoza meteo se adevereste si revin perioadele de caldura in septembrie cred ca ne vom intinde cu legumele pana in noiembrie ceea ce nu-i tocmai rau. O zi frumoasa si o toamna plina de roade va doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, anul asta a fost bun, cu pierderi, dar oricum mai bun decat anul trecut. Ar fi bine daca ar fi o toamna lunga si calduta, chiar bine.

      Multumesc, asemenea :)

      Ștergere
  2. i-ai stricat bunatate de look maiastru baiatului :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. m-a alergat de dimineata prin toata curtea. ii scoteam un scaiete, o lua la fuga. il prindeam, mai scoteam unul, iar disparea.
      un candriu si un zapacit :)

      Ștergere
  3. ce frumos sa facut....mairon ....eee nuuuu???!! pisicul celnou in familie cum eeee???? pupici la pisici....si nu numai!!!! mirela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Da, Mairon este, un rasfatat si un obraznic. Cand simte mirosul de mancare, atunci cand gatesc, se urca pe geamul de la bucatarie, de-mi sta pulsul cand vad ditamai matahala pe geam.
      Jedi, matoanca noua, e si mai rasfatata, abia se poate misca de burtica uriasa pe care o are. De fapt, e o burtica cu ochi si urechi :)

      Ștergere
  4. superbe rosile cherry. eu anul aceta nici nu am mai facut rasaduri. au rasarit din semintele rosiilor care au ramas sub zapada in anul anterior. asta-mi place la ele. sunt complet nepretentioase si se coc pana toamna tarziu.
    nu vad buruienile. pai sa te invit la mine in gradina...
    chiar ar trebui sa lansezi o discutie despre cum am putea scapa de buruieni in mod ecologic (dar fara sfaturi din astea care dau dureri de spate de la aplecat) ;)
    irina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oho si cate sunt, se vad si-n poze.
      piticele au facut, au rodit bine, ca nebunele au rodit.
      e buna ideea ta, poate ar trebui sa fac asta, dar eu zic ca cel mai simplu mod e sa mulcesti atunci cand trebuie, nu cum am facut eu, adica in primavara, dupa ce terenul e sapat si pregatit de pus plantute in el si pe parcursul verii sa completezi stratul de paie.
      dar e tot cu dureri de spate :)

      Ștergere