miercuri, 10 iulie 2013

La plimbare

In dimineata asta, daca as fi fost lasata-n pace, cred ca m-as fi trezit la pranz. Racoare, innorat, liniste ( oarecum, exceptand urletele cocosilor). Numa` bine de dormit.
Dar n-am fost lasata...
Totul a inceput pe la 5 fara ceva dimineata cand Mitilla a hotarat brusc ca ma iubeste si vrea sa ne alintam reciproc. A inceput mai intai sa-mi puna cate o labuta pe fata, apoi pe cate un ochi, apoi a inceput sa-si lipeasca capul de fruntea mea. Daca a vazut ca n-am nici o reactie, a inceput sa-si tarasca capul, gura si gatul in cel mai barbar mod, direct pe fata mea, pe ochii mei, sa torcaie ( ca un avion cu reactie) in urechile mele, iar la final a inceput sa ma linga pe fata si pe par, totul combinat cu cate un nas si-un cap de pisica taraite pe fata.
Dupa ce am linistit pisica ( luata brusc de pe mine si pusa, la fel de brusc, pe Lucian), am zis ca e totul ok.
Dar nu! a inceput sa sune alarma de la ceas.
Pana la urma n-am avut sanse, asa ca a trebuit sa ma ridic.
Cand am fost in stare sa merg fara sa ma clatin, cam dupa un sfert de cana de cafea, mi-am luat cana, mi-am luat tigara si am iesit afara.

Mmm...racoare, innorat, aer curat. Din cand in cand se auzeau " salutarile" cocosilor catre vecini .Era atat de bine .
Cerul intr-o parte era acoperit de nori, intr-o parte soarele incerca sa-si faca loc printre nori.

Pana si cainilor, pisicilor, gainilor, ratelor si puilor le era lene sa se miste, cu totii stateau culcati, cracanati, adormiti, fara chef.
Asa ca am luat-o incet, fara zgomot, sa-mi fac rondul de dimineata prin curte, gradina si solar.
Totusi, cativa pui si cateva animalute au hotarat sa ma insoteasca ( puii au ramas in curte, animalele au intrat cu mine in gradina).

Mai stiti voi ca l-am prigonit si l-am facut de ras pe saracu` dovleac placintar intr-una din postari? 
E! s-a enervat! 
Dar s-a enervat rau, nu asa, ca l-am facut de ras la toata lumea. S-a fortat o data mai tare si ie-te ce iesi!


Nu unul, ci doi are, ca sa-mi arate ca a fost cel mai lenes din gradina, dar nu mai e, a intrat in randul lumii. 
Bineinteles ca l-am mangaiat si laudat, ca sa tina dovlecii acu`, sa nu faca pe nebunul, numai sa-mi arate ca poate, dar sa mi-i ia dupa-aia de sub nas.

Apoi mi-am indreptat privirile si pasii catre porumbul dulce. E harnic, e cuminte si-si vede de treaba lui.
Promite mult, dupa cum se vede.
Abia-l astept!




Dupa care am intrat in solar, unde fetele-s harnice si puse pe treaba, asteapta numai niste castroane mari, incapatoare si guri pofticioase :).
L-am strabatut, agale, la pas, pentru ca era un miros atat de imbietor in el si-un aer curat, curat.
Seara noi inchidem solarul, raman deschise peste noapte numai doua ferestre sus.


Dimineata cand il deschid, aerul este altfel, mai ozonat, mai curat decat afara.
Las solarul in spate, cu parere de rau, dar mai arunc o privire inapoi.


In permanenta am fost insotita de cateva matoance si de Mairon, am vorbit cu totii in timpul asta, ne-am dat cu parerea despre legume si solar, unii i-au parat pe altii, altii i-au marait pe unii, dar in general totul a mers bine, s-au tolerat.
Am iesit cu totii din solar si ne-am pus la umbra prunilor.

 Eu mi-am mai aprins o tigara si am admirat un trandafir.

Iar ei...au facut ce stiu sa faca mai bine :).

In drum spre casa i-am facut o scurta vizita lui Piston si l-am prins intr-unul din rarele momente cand e treaz.
Ma privea banuitor, parca-si zicea : Imi da ceva de mancare sau iar vina sa ma smotoceasca?


L-am smotocit un pic pe grasun, nu puteam pierde ocazia, apoi le-am dat de mancare la toti :).

8 comentarii:

  1. Frumos reportaj, frumos itinerar! Mare curaj pe tine sa lasi toate astea in urma si sa pleci la birou. Nu ai vazut ca acolo vietatile traiesc intr-o alta dimensiune? Cand vom ajunge si noi sa intregim habitatul cred ca vom trai mai frumos, mai mult, mai bine. Piston asta e intelept rau... numai din privire te face....! Ha!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa descriere si frumoasa gospodarie ! eu, cum zici tu ca in solar este aerul curat, curat, cred ca mi-as pune o canapea acolo si seara, aici m-as culca ! mmm...ce miros trebuie sa fie in solarul ala ... :) Dana B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eheee, nu-i asa cum imi doresc, timpu`-i scurt si nu pot face totul, dar incetul cu incetul o sa-mi aduc gospodaria la nivelul pe care-l vreau.
      oricum, nu se compara cu a ta :).

      mai stiu eu pe unul care ar dormi in solar :)))

      Ștergere
  3. Si eu ma intreb cum te mai poti duce la birou dupa o asa plimbare. Cum te lasa inima sa pleci din raiul tau. Bine ca pleci totusi cu bateriile incarcate. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu plec ca vreau, plec ca trebuie. Alta cale nu-i, momentan.
      Dar da, bateriile sunt incarcate :)

      Ștergere
  4. Plimbarile astea sunt cele mai frumoase sau atunci cand vii de la birou si poti sa stai in gradina sau intre animale sa fumezi o tigara si sa te relaxezi:)

    RăspundețiȘtergere