marți, 19 martie 2013

Mami, asta e mancare dumnezeiasca!

Ieri s-a apucat Lucian sa curete si sa pregateasca gradina. Trebuie sa incepem si noi, am ramas in urma cu ea. Trebuie pusa, in primul rand, ceapa.
A facut-o boboc, reusind sa stranga din ea un mare morman de crengi, crengute, resturi etc.
Mai pe seara a dat foc acelui morman de resturi, in urma caruia a ramas un strat gros de jar. Si atunci i-a venit o idee stralucita! Imi zice sa-i aduc cativa cartofi sa-i bage la jar, la copt. Instantaneu papilele mele gustative au inceput sa-si faca treaba, asa ca n-am mai stat pe ganduri, am fugit in casa si i-am adus cartofii.
I-a bagat la jar, i-a perpelit si intr-un final i-a adus in casa. Miroseau cum nu se poate mai bine.
Asa ca ne-am asezat la masa, am pus si o bucata de branza pe langa ei, un pic de patrunjel ( mergea si ceva unt, dar n-aveam in casa) si ataca!
Adi nu a mai mancat cartofi copti la jar, am mai facut eu in cuptor, dar nu e acelasi lucru. A mancat pitocul meu ( vorba vine pitoc, deja m-a ajuns in inaltime, iar eu nu-s chiar mica) de ziceai ca se bat turcii la gura lui. Si totul a culminat cand a spus : Mami, asta e mancare dumnezeiasca! As putea manca asta toata viata mea si nu m-as satura!
A ramas stabilit ca neaparat trebuie sa repetam chestia, dar cu mult mai multi cartofi. Cei care nu stiu, va rog apucati-va si faceti. Nu o sa va para rau!
Dimineata cand m-am trezit si am iesit in curte la doza de tutun cu cofeina aferenta, am avut parte iara de un rasarit spectaculos.


Din pacate, nu am putut sta foarte mult sa-l admir pentru ca animalele si pasaretul nu m-au lasat. Pana si piticaniile alea de pui chiraiau de foame, de m-am si speriat, nu stiam ce au.
Nu stiu ce-au patit, in fiecare dimineata sunt agitati cand ma vad pentru ca stiu ca urmeaza masa, dar in dimineata asta erau disperati.
Galagieeee....de nu mai puteam judeca, imi doream atunci patru maini si patru picioare.
Intr-un final, am reusit sa-i dovedesc si s-au linistit toate turmele din dotare. Au mancat, au baut apa, apoi au plecat in plimbari.
.

Pe cei doi de mai sus ii leaga o preafrumoasa poveste de dragoste. Sunt nedespartiti, unde e el, acolo e si ea. El ii cauta mereu cate ceva de ciugulit, apoi o cheama incetisor, iar ea vine repede-repede la el. Mai mult de atat, dorm impreuna pe gardul de la cotetul ratelor.

Dupa ce mi-am luat portia de oua de la rate,  mi-am mai admirat o data pasaretul, m-am jucat un minut cu cainii, am intrat in casa si m-am pregatit de plecare la birou.
Cand sa plec, Mairon a zbughit-o in strada pe portile deschise de mine, ca sa-mi scot masina. Si nu mai voia in nici un fel sa intre la loc. Cum ma apropiam de el, isi lua o fata jucausa si incepea sa topaie si sa se indeparteze de mine. Apoi iar se oprea si ma astepta sa ma apropii.
Dupa cateva ture pe strada dupa el ( insotita de privirile amuzate ale catorva vecini) de simteam ca-mi iese sufletul din mine, zapacenia de catel a catadicsit sa intre in curte, lasandu-ma sa plec si eu intr-un final.
Rezultatul : iar am intarziat la birou :). Dar ce conteaza, m-am jucat de dimineata :).

25 de comentarii:

  1. Cartofii in jar au fost si pentru noi printre primele bunatati savurate cand ne-am mutat aici :)

    Ha, de cate ori n-a trebuit sa facem turu' satului sa bagam cateii in curte...cateodata si pe la 2-3 noaptea :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aoleu, da` ce buni sunt, un deliciu :).
      la 2 noaptea nu cred ca eram in stare sa alerg dupa ei :)))

      Ștergere
  2. Trolling LVL MAIRON :)) si da...am visat asnoapte ca mancam cartofi d-aia...din cauza lui fitu' !

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce postare frumoasă! O încântare să vizitez blogul acesta - și nu o spun din curtoazie. Cocoșilă (primul) e devastator. Iar cuplul, pur și simplu teribil. Idilă la galinacee! :) Foarte frumos. Așteptăm noutăți :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e foarte interesant de urmarit relatiile dintre ei, au si ei pasiunile lor :)))
      iti multumesc tare mult :)

      Ștergere
  4. Ce fac puiutii mici? :D
    Si eu am facut la fel cu cartofii in primul weekend petrecut aici :)
    Dupa aceea taiati in doua, pus in mijloc un pic de unt frecat cu marar si usturoi, un pic de cascaval ras peste si stropit cu smantana ...miammm

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. puii imi mananca zilele :)))
      in sfarsit aseara am observat un comportament normal la ei. nu mai stau inghesuiti unul in altul intr-un colt ( desi au spatiu, mancare, bec, apa).
      aseara stateau si ei ca niste pui normali ( cam ca mititeii la gratar :) )in cutie, erau parca mai relaxati. si s-au dublat, cresc f repede.
      iar azi dimineata m-au speriat cu piuiturile lor, am zis ca e ceva la ei, dar nu, le era foame rau. dupa ce le-am pus mancare, s-a lasat liniste...balotau la greu, nu mai scotea nimeni un sunet :)

      aoleu ce-mi ploua in gura la reteta ta :)))
      sigur o incerc

      Ștergere
  5. Eu azi am avut treaba multa si am luat si eu o pauza si deschid blogul si ce vad cartofi in jar. As face aici dar nu am cum , dar tot fac ,daca nu azi ca anunta astia iar ploaie maine sigur ca m-ai omorat breeee!:)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))))
      aoleu, dar ce buni!
      sa pui si un pic de branza sau sa faci cum a scris simona mai sus

      Ștergere
    2. Asa pune sare peste rana, un pic de branza, si o smantanica , mai punem marar si usturoi si deja am umplut de bale tot in jurul meu la birou:)))

      Ștergere
    3. pai ce? numai la mine sa fie plin de bale? :)))

      Ștergere
    4. Fetelor...daca va spun ca si eu balesc, ma credeti? :)))
      Las' ca vine ea vremea buna de gratare, sa vezi cati cartofi copti si cate palarioare de ciuperci fripte si...
      Ma duc sa mananc :)))

      Ștergere
    5. eu una te cred :))), ma vad pe mine.
      pofta mare :)

      Ștergere
    6. Asa fetelor intoarceti cutitul in rana cu gratare si cu ciuperci la gratar si alte nebunii. Daca nu fac azi pe ploaie gratar ca nu mai pot:))))))))))))

      Ștergere
  6. Mi-ai luat o piatra de pe inima, ca nu indrazneam sa te intreb de pui...
    Perechea din ultima poza e ...intr-un mare fel! Clar ca am bucurie la pasaret!
    Stiu niste mofturosi la mine care ar fi ramas rece la cartofii vostri, in schimb eu...ma alatur chiar si doar cu un pic de unt si marar!! Hai c-am ras!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am pierdut 6 dintre ei ( unul era orb, l-am vazut tarziu cand mi-a atras atentia ca statea separat de ceilalti), dar zic ca am scapat de perioada in care au fost mai sensibili. cel putin asa vad din comportamentul lor.
      in plus le-a aparut si o tentativa de pene pe ei :), cred ca se simt mai bine asa.
      si au prins glas! piuie, fac galagie...devin gaini normale :)))

      Ștergere
  7. Mancarea aia chiar asa e! :) Puteti pune si ceapa in jar, eventual invelita in staniol. Gata! Nu va mai zic de astea, ca lesin in fata calculatorului! :)) In Bucuresti nu am unde da o fuga sa fac un foc si sa coc niste cartofi si niste cepe. :)) Casa Poporului oricum e goala la ora asta, deci... mai bine stau acasa.

    Superb rasaritul si pasaretul! Sa fiti, cu totii, voiosi si sanatosi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e, habar n-aveam de ceapa coapta in jar.
      ce idee buna mi-ai dat :). sigur o sa incerc.

      multumim, asemenea iti dorim :)

      Ștergere
  8. Super tare, cartofi copti in jar cu unt, usturoi si putin patrunjel.
    Pentru pui, eu le-am dat la ai mei(anul trecut)ceai de sunatoare in loc de apa cam o saptamana si putina cenusa curata de lemn in malaiul amestecat cu ceai si praf de coaja de ou uscata in cuptorul aragazului. Nu le-am facut nici un vaccin sau alte antibiotice si n-am avut nici o pierdere. Din cand in cand pentru rasfat(cand faceam pentru puii de curca) le suplimentam masa cu urzica fiarta amestecata cu ou si branza de vaca. O zi frumoasa va doresc,

    RăspundețiȘtergere
  9. Treaba cu catelul o patesc si eu zilnic,am o schnautzerita nebunatica foc care cum prinde poarta deschisa o zbugheste pe langa masina,si trebuie sa alerg juma de ora dupa ea.....noroc ca munca la birou incepe de la 9,ca altfel eram de mult somera......in rest,viata la tara este palpitanta,miscarea de inviorare de dimineata te trezeste de-a binelea,mai ales cand aerul e tare! si ce satisfactie ai cand e oul tau,puiul tau.....sa fie intr-un ceas bun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu legumele si ouale, da, le infulecam cu o pofta disperata. Puii...ne cam stau in gat, inca. Nu stiu daca trecem de pragul asta.

      Ștergere