duminică, 30 decembrie 2012

Bilant, planuri, urari si muzica

Ca toata lumea si noi ne facem la sfarsit de an un bilant. Recapitulam ce a fost, cum a fost, daca am facut bine sau nu, cum ar fi trebuit sa procedam.
A fost un an greu, un an al schimbarii - si ce schimbare - un an al invataturii. Un an cu mult stres, multi nervi, multe ingrijorari, multe emotii. Dar am strans din dinti si am mers mai departe, important a fost ca am fost sanatosi, am fost impreuna si am fost sustinuti, incurajati.
Dar a fost si un an al realizarilor. Desi greu, am dus la capat cam tot ceea ce ne-am propus pentru anul asta. Am muncit mult si ne-a placut.
De fapt, abia asteptam sa muncesc mult, fizic vorbind, pentru ca simteam ca ma sufoc in birou, in masina, in drumurile zilnice pe care le faceam. Eram plictisita, simteam ca imi trece timpul si nu realizez nimic, numai rutina si lucruri plictisitoare, dar care aduceau un venit constant. Venit care il faceam jumate-jumate cu bancile. Am fost nesabuiti, am luat unele lucruri care nu erau atat de necesare si pe care le-am platit de doua-trei ori bancilor.
Dar am putut vinde apartamentul, urmatorul lucru a fost achitarea datoriilor catre banci si nu pot sa descriu acel sentiment. Apoi am luat casuta si ne-am apucat de treaba. Intr-adevar, sentimentul este de libertate. Usurare si libertate. Si desi va fi mai greu pe cont propriu, suntem mandri ca am iesit din cercul ala vicios.
Am observat ca suntem toti pe acelasi calapod, parca ne-a modelat cineva pe toti. Adica toti ne indeamna sa consumam cat mai mult, nu conteaza daca ai nevoie sau nu de lucrurile alea, trebuie sa le iei, sa le ai pentru ca meriti! Nu ai bani? Peste tot sunt reclame sau birouri ale unor societati de creditare dubioase. Si ma doare inima cand vad oamenii ca stau pe scaune, asculta ce le spun viperele alea imbracate office si vor sa cheltuiasca bani care nu sunt ai lor. Ma doare pentru ca stiu, si-mi vine sa ma duc si sa-i scutur, sa-i trag de acolo. Dar mai stiu ca nu o sa fiu inteleasa, fiecare trebuie sa invete pe propria piele.
Da, a fost un fel de evadare din sistem.
Am hotarat sa nu ne bagam apa si canal, vom ramane cu putul nostru si cu fosa noastra si nu vom baga bani in buzunarele unor multinationale care fac profituri foarte mari, dar uita sa mai plateasca un impozit sau o taxa tarii asteia amarate. Vor fi probleme, evident, dar nu vom mai depinde de nimeni. Decat de vidanja la cateva luni. Si asta-i un compromis pe care il pot accepta.
A fost un an dur, dar bun.
Azi dimineata am iesit in curte, era un aer rece si bun, curat, pe care il simteam pana in adancul plamanilor. Si un soare stralucitor. Si liniste.
Ma gandeam la ce am realizat si ce vom face mai departe.
Asta-i una din realizari.



Da, inca nu e invelit, vremea nu prea l-a lasat. Dar mai are de curatat si de dat cu grund numai usile mari si apoi poate fi invelit. A muncit foarte mult, in stilul lui, treaba trebuie facuta bine de la inceput pana la sfarsit, ca apoi sa nu mai muncesti inca o data la acel lucru.
Iar eu abia astept sa ma apuc de treaba in el. Lucian rade de mine, zice ca o sa-mi iasa pe nas, ceea ce mai mult ca sigur ca e adevarat, dar eu tot nu mai am rabdare.
De la anul care vine avem asteptari mari, foarte mari. Va fi un an mai greu decat cel ce tocmai se termina.
Pe 2013 il privim fix in ochi, fara teama, stim ce ne asteapta. Dar putem s-o facem si stim ca va fi bine.
Iar am scris mult, nu vreau sa va plictisesc asa ca am sa inchei cu niste multumiri si ceva urari.
Si ceva muzica.


Vreau sa multumesc cititorilor mei, nu ma asteptam sa ma citeasca si altcineva in afara de familie. Daca la inceput a fost o joaca, apoi a devenit serios. La un moment dat chiar m-am speriat cand am vazut cati ma citesc si am realizat ce inseamna lucrul asta. Dar am primit numai cuvinte frumoase si incurajari, ceea ce a fost extraordinar si mi-a dat putere sa continui sa scriu in blog.
Eu stiu din proprie experienta ca multi din cei care ma citesc o fac pentru ca isi doresc sa se mute la tara, isi doresc aer curat, liniste, munca fizica, isi doresc sa nu se mai simta ca niste robotei pe care altii ii conduc si-i ghideaza. Dragilor, puteti sa o faceti! Daca noi am putut si daca cei din blogroll-ul meu au facut-o, puteti si voi. Numai sa aveti curajul sa incepeti. Apoi totul va urma de la sine. Va fi greu, dar nu de nerealizat.
Apoi vreau sa le multumesc colegilor de bloggerit, pentru ca m-au citit, m-au promovat, ne-au incurajat, ne-au sfatuit, ne-au ajutat si i-am simtit aproape de mine, de noi. Nu credeam ca le voi atrage atentia in vreun fel.

Anul care vine vi-l doresc la toti mai bun, mai bogat, plin de realizari. Ceea ce va doriti sa vi se implineasca. Sa fiti sanatosi, sa aveti familiile langa voi, sa fiti uniti, sa fiti curajosi, sa fiti oameni.
Eu va multumesc inca o data pentru ca aveti rabdare cu mine si-mi cititi ineptiile si gandurile mele cam zapacite. Dar asta-i viata noastra, astea-s pataniile noastre si vreau ca sa le stiti. Vorba aceea : oamenii destepti invata din pataniile altora. Sper sa va ajute.


Ne auzim in 2013! An nou mai bun, plin de bucurii!La multi ani!

38 de comentarii:

  1. Un articol spus din inima, care m-a emotionat.
    Stiu despre ce vorbesti, stiu prin ce ai trecut, stiu prin ce o sa treceti.
    Imi sunteti tare dragi. Imi sunteti dragi ca nu ati ales calea comoda, imi sunteti dragi ca vreti altceva, nu doar o viata devenita cliseu.
    Viata nu inseamna numai mall-uri si genti Vuitton.
    Viata inseamna sa traiesti, in stilul tau propriu, cel pe care ti-l alegi, dupa ce ai cunoscut bine-bine si avantaje si dezavantaje.
    Va doresc un an superb, cu multe evenimente pozitive, cu multa sanatate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact asta am vrut sa spun, te-ai exprimat atat de bine ( si mult mai scurt decat mine :)) ).
      Si voi ne sunteti dragi - am citit tot blogul tau si am vazut prin cate ati trecut.
      La multi, multi ani!

      Ștergere
  2. La multi ani sormeaaaaaa !! Tie, lui Luci si lui maimutoiu ala mic, sa fiti sanatosi si fericiti, sa fiti uniti si increzatori pentru ca ati realizat foarte multe . Sunt mandru de voi :D va pup :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La muulti ani, frati-miuuuu! Si mersi :), chiar am vrut sa va facem mandri de noi.
      Va pupam si noi pe toti!

      Ștergere
  3. Iar la cei despre care știi că te citesc adaugă-i și pe cei despre care nu știi că te citesc. :)
    Cu alte cuvinte, ai mult mai mulți cititori decât crezi. :) Eu îs unul dintre cei care nu se văd.
    Mai mult decât atât, sunt printre cei are se regăsesc în ce ai spus aici: "Eu stiu din proprie experienta ca multi din cei care ma citesc o fac pentru ca isi doresc sa se mute la tara, isi doresc aer curat, liniste, munca fizica, isi doresc sa nu se mai simta ca niste robotei pe care altii ii conduc si-i ghideaza."
    Eu încă nu am găsit soluții pentru traiul la țară, dar și existența în același timp a unui venit oarecare (fără bani lichizi, nu se poate totuși). Dar caut... Încerc să mă inspir din jur, poate-poate...
    Prin urmare, blogul tău nu e doar un jurnal al tău, ci și un loc de inspirație pentru alții.
    La mulți ani, sănătate și să realizezi tot ce-ți dorești în anul care vine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine ai venit, Teodora :)!
      evident ca fara bani lichizi nu se poate, dar eu am scris in blog ce am facut, ce facem si ce vrem sa facem. poate pentru altii nu e o solutie, dar stiu ca multi au facut asa : si-au vandut apartamentele si au luat o casuta ( noi nu avem vila sau casoi, cred ca s-a vazut din poze) si cu restul de bani si-au incropit o mica afacere. important e sa fie condusa cu cap si fara cheltuieli care nu pot fi suportate, adica sa ne intindem atat cat ne e plapuma.
      ce va fi pe viitor, vom vedea, dar trebuie sa existe o suma de bani cu care sa va descurcati pana totul va fi pus pe roate.
      imi pare bine ca ai trecut pe aici si ca mi-ai scris.
      te mai astept.
      La multi ani, sanatate si numai bine!

      Ștergere
  4. Iar eu sunt fericita cand te citesc de parca as avea eu realizarile voastre! Da, ati evadat din sistem, parerea mea- mai mult intuitiv,poate- este ca cel mai greu pas a fost facut,cea mai mare bariera a fost nimicita,nimic nu va mai fi atat de greu cum a fost. De-acum greul se va impleti mai apasat cu realizarea, cu satisfactia, cu fericirea chiar. De-acum veti "stoca" impliniri materiale dar mai mult va conta pt voi implinirea pe care o veti trai in sufletele voastre. Natura da, nu stie sa ia, nici cand aparent ia nu ia, tot da, doar ca trebuie sa-i inveti limba, sufletul, miscarea si pulsul, ceea ce voi sunteti asa de frumos dispusi si pregatiti s-o faceti! Ma bucur pt voi cum m-as bucura pt mine! Din tot sufletul va doresc sa aveti un an bogat in impliniri si reusite de toate felurile, sa fiti foarte sanatosi, plini de putere si entuziasm, de dragoste si bucurie! Oricand sesizati o modalitate de-a mai dezlega o legatura de sistem, dezlegati-o fara teama, nu pierdeti, adaugati la libertate. Sper sa nu te superi daca am sa-L bag si pe Domnul aici si am sa-L rog sa va binecuvanteze! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, asta-i, cum sa ma supar. respect credintele celorlalti si stiu ca totul e facut cu intentii bune si ganduri bune. si ma bucur.
      multumesc mult pentru cuvintele frumoase, tot binele din lume ti-l dorim si noi.
      La multi ani, Maria, multa sanatate!

      Ștergere
  5. dragilor, eu va felicit pentru ce ati facut anul acesta si va doresc sa va mearga toate din plin, dupa sufletul si dorintele voastre! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  6. de cate ori vad intinderea aia de solar, zambesc fiindca stiu ca veti avea mult de munca .....si tare mult va invidiez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daaa, e urias, cateodata mi se pare si infricosator :)))
      abia asteptam sa incepem munca in el, ne mananca palmele

      Ștergere
  7. Sa va impliniti toste dorintele sa realizati tot ceea ce vrei, sa aveti sanatate si multa putere de munca.Peste 20 de ani sa ne bucuri in continuare cu intamplarile tale. Baiatul sa va fie sanastos ca fericit este cu asemenea parinti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Brandusa, numai bine va dorim si noi ( si va asteptam pentru treaba aia de vorbiram la tel ).
      La multi ani!

      Ștergere
  8. Ati realizat enorm in acest an, cel putin din cate am citit eu pe aici. Eu inca mai sper sa pot pleca dintr-un mare oras, doar ca noi nu suntem atat de puternici sa renuntam la unele utilitati pe care ni le ofera orasul si de aceea caut o casa intr-un oras mai mic dar cu gradina mare, lucru care imi da batai de cap. Dar probabil ca vom reusi si noi curand. Ma bucur pentru voi, va tin pumnii pentru a vi se realiza tot ce va doriti in anul ce vine si spor la munca, ca monstru de solar ce-ati construit nu se va lucra singur. La multi ani! si sa ne recitim cu bine la anu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si la tara poti sa-ti faci tot ce exista la oras, daca e ok pt voi incearca intr-un sat care e f aproape de un orasel. Dar in mod sigur vei gasi locusorul tau, asa cum ti-l doresti.
      Iti urez succes in ceea ce vei face. Sanatate si la multi ani!

      PS Daca va intrebati ce caut pe blog la ora asta, o sa va lamuresc. Dragul de Ursu! Nu latra nici un caine in sat, latra el pentru toti! E cand in fata, cand in spatele curtii. Da`n-o vrea el azi sa doarma... ce-o sa ma mai distrez :D

      Ștergere
  9. Pe la hipermarket-uri sunt diverse produse pentru tratat fosele septice si scapi de grija vidanjarii cativa ani.Iar apa reziduala se evacueaza cu o pompa de apa murdara si cativa zeci de metri de furtun aferent.Un an mai bun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @anonim
      am auzit ca exista si parca-i un facut, de cate ori mergem in magazine d-astea ne amintim de o mie alte lucruri, numai de fosa nu.
      cred ca din cauza ca inca nu ne-a durut asa cum trebuie.
      Multumesc de vizita si la multi ani!

      Ștergere
    2. De obicei sunt la galetuse de 1/2 kg,1 kg.Exista pt. initiere, pt.intretinere,pt. accelerare.De fapt sunt niste culturi de microorganisme care maninca k.Si il mananca foarte bine daca nu sunt deranjate de antibioticele provenite din "casa" si de toate produsele alea de toaleta " mancatoare" de microbi de la TV. Atentie. Nu lasati pompa pt. apa murdara mult timp in fosa {in afara folosirii}ca va fi "mancata".Am patit-o.

      Ștergere
    3. mersi tare pentru sfaturi si precizari, habar n-aveam :).

      Ștergere
    4. evin. Nu sunt tocmai ieftine {intre 150 si 300 lei}dar se folosesc mult timp.In plus cred ca v-ar fi utile compostoare.Pt. resturi vegetale,frunze etc.Cele mai simple sunt cele din scanduri impregnate si imbinate.Exista pe net.E foarte simplu.E fascinant sa vezi cum metri cubi de vegetatie{resturi}se transforma in pamant {compost}negru,placut mirositor.In plus ,exista si in magazine compostoare din plastic negru{cca 1 m3 la cca 100lei}care le asamblezi singur, usor si sunt excelente chiar langa casa pt.resturile din bucatarie.E incredibil ce poate rezulta din acestea.In plus,la Dedeman exista acceleratori pt.compostare.

      Ștergere
    5. si acceleratorii aia au ceva chimic in ei? ca nu vreau asa ceva.
      noi am pus intr-un colt de gradina resturi vegetale, dar si alimentare gen coji de oua, zat de cafea, iar Lucian s-a ocupat de intors, acoperit, maruntit, dar nu mi-a venit sa cred cand am vazut ca totul se transforma - asa cum ai zis si tu - in pamant negru.
      si hai sa facem cunostinta :), eu sunt Iuliana, tu....?

      Ștergere
  10. La multi ani fericiti!Noi nu am putut sa ne mutam la tara pentru ca avem biroul acasa dar acum 7 ani am cumparat o casa mica ,veche ,cu gradina mai la marginea orasului si am imbunatatit-o mereu dar cu ajutorul bancilor.Deci sa stii ca si bancile sint bune cind vrei sa realizezi ceva!Va dorim multa sanatate si putere de munca si sa nu va paraseasca optimismul!Cu drag,Sofi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai, mai, numai lume noua :)! Bine ai venit, Sofi!
      Evident, ca atunci cand iti trebuie ceva neaparat si nu ai bani, asta-i solutia, dar eu ma refeream la prostii care nu-s necesare ( de ex un telefon de vreo 500-600-800-1000 lei ) si pe care unii si le iau in rate. La asta ma refeream :).
      Ma bucur pentru voi ca ati gasit o cale de mijloc, e foarte buna o casuta la marginea orasului si care sa aiba si gradina.
      Va dorim succes, sanatate si mult bine. La multi ani!

      Ștergere
  11. Eh, la ora aia faceam salata "boeuf", doar ca fara boeuf...
    Cum sa dorm n-aveam, din cauza de vecini iubitori de activitati nocturne!
    Si sa te intreb, este ca ai nevoie de niscai ajutoare la solarul cela?!!
    Glumesc, dar nu pt mult timp...
    Eu sa stii ca mai bantui pe-aici ca tare imi place si asa imi mai incarc bateriile!
    Gata, ne revedem la anu', iti multumesc mult pt tot ce scrii aici si pt ca sunteti asa cum sunteti! La multi ani!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar sa stii ca eu te astept sa mai vii pe aici :), imi place tare mult cum scrii. si sa stii ca si eu vin pe la tine, numai ca nu scrii atat de des. poate ar trebui sa incerci, scrii frumos :).
      de ajutoare...nu stiu ce sa zic, deocamdata visez ca ne vom descurca noi doi, ca doua caprioare ce suntem, dar daca voi avea nevoie de ajutor, tip :)). s-o gasi careva sa ne dea o mana de ajutor.
      multumesc si eu de vizita si la multi ani, cu bine!

      Ștergere
  12. Va felicit pentru hotararea voastra, pentru realizari si perseverenta!
    Gradinaritul este bestial:))
    Un an nou cu multe bucurii si realizari va doresc!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasi! Bine ai venit! Multumesc de vizita.
      Am invatat multe de la tine, sa stii :). Bine zis ca-i bestial :))
      La multi ani va dorim, realizari, sanatate si un an nou asa cum vi-l doriti!

      Ștergere
  13. O sa fie greu cu solarul dar infinit de frumos :) Si ce recolte veti culege de-acolo, o nebunie ! De-abia astept sa vad cum il inaugurati. Va tin pumnii !

    RăspundețiȘtergere
  14. How,how,how,LA MULTI ANI,la multi bani,trai-v-ar gainile ,cainii si pisicile!!S-aveti putere la munca ,chef de chef si sanatate ..si la anu' care vine s-aveti kile mai putine...pup

    RăspundețiȘtergere
  15. La Multi Ani tie si familiei tale si din partea mea! Un an bun si plin de impliniri, asa cum va doriti si asa cum v-ati planificat.

    RăspundețiȘtergere
  16. La multi ani, Andreea! An nou asa cum vi-l doriti!

    RăspundețiȘtergere
  17. La multi ani, Iuliana! Mi-i tare bine cand trec pe-aicea, pe la tine si mi-i tare drag demersul vostru datator de sperante in mai bine! (Tare m-am saturat de voci care se plang ca nu li se da, ca n-au primit, ca lumea-i rea, ca...)

    P.S. Accelerator de compost fara E-uri si alte alea: maceratul de urzica sau/si de tataneasa. Pute-pute, da'i de mare efect!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si las`sa puta, daca face si treaba asta, e excelent. Gand la gand, chiar ma gandeam zilele trecute la asta, ca gramajoara de compost, inca nu e chiar compost si ce ar trebui sa fac. Am folosit anul trecut solutie de macerat de urzica, am udat rosiile, ardeii, vinetele si se vede cat de bine le-a facut, frunzele erau mai verzi, iar ele batoase.
      La multi ani! Un an nou asa cum il doresti!

      Ștergere
  18. felicitari pt bilant. Un an bun pentru voi, cu solutii grele, dar cu echilibru in suflet. Ce conteaza mai mult?
    O singura recomandare am, pt fosa septica sunt firme care distribuie produse de mentinere, sau o mini statie de epurare; apoi atentie la apa de la put - faceti un test la calitatea ei, la nitriti, uree,calcar, depuneri etc ( datorita foselor se duc multe substante si deseuri in pamant si infiltreaza in panza freatica). Apa din fose nu se poate folosi la irigare, pt ca e prea incarcata in minerale. Poti insa sa cauti produse ecologice de curatat ( si mai ales, poti sa le elimini, e suficient sa ai 3 produse in casa: detergent de rufe, detergent de vase, sampon lejer). Nu le gasesti in Ro la un produs rezonabil- vezi din strainatate. La fel, pt economisire, sunt solutii: masina de spalat vase ( cosnuma 11-12 l de apa la fiecare tura de spalare, si o familie de 3 pers. o umple intr-o zi cu vase), dush in loc de cada, etc.

    Pt compost: vezi ca sunt solutii de facut compostiere, homemade. Imita conceptul natural: frunze, rame, aerisire, umezeala mentinuta (cand e prea cald: artificial).

    Pt. economire curent electric: vezi panouri solare - la un moment dat erau subventii de la ministerul mediului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumim.
      am facut teste, e ok apa. fosa e departe de put, asa ca stam bine, nu folosesc apa din fosa la absolut nimic.
      masina de spalat vase imi doresc din tot sufletul meu, dar deocamdata ramane o dorinta. poate in viitor :)
      multumesc pt vizita si sfaturi :)

      Ștergere