luni, 15 octombrie 2012

Week-end cu leneveala

Sambata si duminica a fost urat. A plouat, a burnitat, a fost ceata, a fost frig. O vreme tocmai buna pentru leneveala si ceva cumparaturi. Ceea ce am si facut.
Sambata chiar nu am iesit din casa, a plouat toata ziua si s-au indeplinit ceva treburi casnice, plus o mica rearanjare a bibliotecii, cu care ramasesem restanta. Acum biblioteca mea arata intr-un mare fel, cartile sunt aranjate dupa colectii si autori si chiar am rafturi separate si-s la loc de cinste scriitorii mei de suflet : Sven Hassel si Rodica Ojog-Brasoveanu. Si am observat ca imi mai raman si ceva locuri goale in ea, care se cer a fi umplute.
Duminica am fost la cumparaturi, Lucian a cumparat o camera pentru o roata a motocultorului. Nu imi trecea prin cap ca si motocultorul poate face pana, dar a facut. Dupa ce ne-am intors, a inlocuit camera sparta si a facut o mica proba, declarandu-se multumit. Pe drumul de intoarcere spre casa, la iesire din Gaesti am vazut o cofetarie. Si am oprit acolo, cam cu inima indoita, pentru ca respectiva cofetarie mi s-a parut cam saracacioasa, cam micuta, cam...nu stiu cum sa-i mai zic. Dar cand am intrat m-a intampinat un miros imbietor de cozonaci ( brusc mi se facuse un gol in stomac, iar glandele salivare au intrat la lucru), o curatenie exemplara si numai patru sorturi de prajituri. Am luat doar din doua sorturi si cand am ajuns acasa, le-am atacat. Concluzia : vom fi clienti fideli pe viata acelei cofetarii! Asa de bune si asa de proaspete, iar cele cu frisca erau facute din frisca adevarata, nu prafuri cu apa. Recomand, care aveti drum pe acolo, din toata inima. E chiar la iesire din Gaesti, in directia A1, pentru soferi : e o maaaaare groapa in dreptul ei, nu aveti cum rata :), cum dati in ea, va uitati in dreapta. Si acolo o sa vedeti si cofetaria. In Bucuresti nu am mancat niciodata asa prajituri bune.
M-am mai uitat, dar nu foarte bine, dupa ceva butasi de trandafiri, cepe de lalele si zambile. Nu am gasit nimic sau nu am cautat eu unde trebuia. Dar sambata viitoare as vrea sa cumpar, pentru ca in sfarsit am si eu locul gol si aproximativ curat, dar lucram la asta, pentru viitoarea gradinita de flori.
Ne-am mai distrat cu ratele care au realizat ca pot sa zboare, de fapt sa pluteasca cam 1 metru - doi. Mai nou le place sa stea in solar, mai exact sub arcadele solarului, care inca nu-i acoperit, se aseaza in mod grupat, intind aripile si incep sa fuga. Toate zece. Eu cred ca ele isi zic ca sunt pe o pista de lansare ceva, pentru ca fac lucrul asta in mod repetat, nu par a se plictisi. Ratoiul cel batran a avut o mica altercatie cu una din matoance. Matoanca respectiva a vazut ca ratele mancau grau din castroanele lor si a vrut si ea sa vada ce mananca ele. Nu s-a apropiat foarte bine de castroane, pentru ca Fiara a luat-o la alergat, iar matoanca a inceput sa zbiere si s-a urcat pe gard ca sa scape de nebun. Am luat-o de acolo cu speranta ca s-a lecuit pe viitor de curiozitati culinare.
Puii de gaina, care au mai ramas sapte, au crescut, s-au ingrasat, si-au imbracat penele de iarna si am impresia ca-s sase cocosi si o gaina. Acu` asta e, buni si cocosii. Gainile cele mari si ratele au intrat in greva si nu mai vor sa faca oua, decat Julieta, fosta closca, ea e cuminte si ne face cate un ou in fiecare zi.
In rest, leneveala, mancat si citit la greu. Citeala de gradinarit si romane politiste, cele mai potrivite intr-o zi ploioasa de octombrie.
A fost un week-end fain.

7 comentarii:

  1. biata mitzuca, ce s-o mai fi speriat! sa te astepti insa la razbunari din partea ei :)))
    cand vi se ouau toate gainile, apucati sa mancati toate ouale?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu apucam sa le mancam pe toate, era o intrecere intre noi si caini.
      de cele mai multe ori castigau cainii :)

      Ștergere
    2. de fapt am vrut sa zic nu apucam sa le LUAM pe toate, cainii ne-o luau inainte.
      de mancat...le mancam, daca vedeam ca trecea ceva timp mai puneam de-o prajitura.
      Dar am mai si dat din ele.

      Ștergere
  2. (si rotile de la roabe au prostul obicei sa faca pene, am patit-o noi si ma intrebam da de tubless n-au auzit?)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu, citind, leneveam impreuna cu tine. Ai un fel frumos de a povesti si ma acapareaza toata postarile tale. Felicitari! Mai am pana o sa fiu "la zi". Pana aici nu am ratat nimic :D :))))) (Alina-Galati)

    RăspundețiȘtergere