vineri, 26 octombrie 2012

Solar - post 3

Incet si greu, dar sigur, lucrarile la solar avanseaza. Este mai dificil pentru ca sudura la inaltime este foarte grea.
Nu prea sunt clare pozele, din cauza cetii, dar esentialul se vede.


La partea de sus mai sunt de sudat barile longitudinale, care vor fi puse pe coama.




Si a inceput formarea usilor din capete.


Daca sunteti curiosi ce-s gramajoarele din solar, va spun imediat : este baligar de oaie, foarte scump de altfel, am cumparat sapte carute pentru ingrasarea pamantului. In afara de baligar, dejectii de la pasari si ceva compost, nu vom baga alte ingrasaminte. Legumele trebuie sa fie curate si sanatoase, fara chimicale.

Va urma :)

11 comentarii:

  1. cat a costat caruta de balegar? e vechi (adica de 2-3 ani)?

    RăspundețiȘtergere
  2. E vechi, cam de 3 ani, a costat 100 lei caruta, dar nea Aurica, ciobanul de la care am luat, ne-a mai dat in plus o caruta si ceva branza :). Nu ma asteptam sa coste atat, dar daca ai nevoie si vrei ceva bun, dai banii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos frumos ...m'am bucurat ca un copil, arata foarte bine si asa !! FELICITAARI !

    RăspundețiȘtergere
  4. Iuliana, este impresionant.

    Probabil ca in timp ce maestrul desavarseste lucrarea tu te documentezi in privinta soiurilor mai rezistente, mai productive și mai gustoase si a tratamentelor naturiste.
    Din pacate plantele crescute in mediu protejat sunt atacate la fel ca si cele de-afara de tot felul de boli si daunatori și lupta este mai grea pentru cultivatorul care nu foloseste produse chimice. Protectia oferita din pacate se refera doar la factorii de mediu dar nici aici nu este infailibila ci din contra solicita si din acest punct de vedere efort si atentie - vezi condensul de exemplu.

    O sa fie o adevarata inginerie, dar ce satisfactie va fi!

    De-abia astept sa ajungeti la cultivare si sa ne povestesti si sa pui poze cu primele semincioare incoltite.

    Este foarte de apreciat ca incercati sa valorificati cat mai bine mutarea la sat.

    Este luata in considerare si o posibilitate de incalzire a solarului vostru? Am vazut prin drumurile noastre solar cu un burlan scos prin folie dar acum ma gandesc ca poate era pentru aerisire desi parca era izolat.

    Productia de pe asa o suprafata este aproape industriala. Cu desfacerea ce-ati planuit?

    Drumul pana la cumparator ar trebui sa fie destul de scurt. In orice caz ce va trebuie din plinul plinului si peste toate sunt convingerea, increderea si flexibilitatea și ca cireasa pe tort NOROC. Va urez din inima s-aveti parte din toate cat de mult.

    Na, vezi ce emotie ati starnit cu solarul vostru de-am balbait atata pe-aici. Dragilor, parc-ar fi la mine in ograda asa ma emotioneaza ce faceti voi acolo.

    Pai na! Internationala: Hai la lupta cea maaaaare, blog cu blog sa ne unim si ecologiiia din plin s-o stapanim! Hi, hi, hi, am zis-o!

























    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata Ilinca.

      Multumesc mult pentru comentariu, ne-ai facut ziua mai frumoasa.
      Exact asta fac eu, caut soiuri rezistente, sa vad ce ar merge mai bine in solar, invat multe lucruri si-mi place. Stim ca solarul nu ofera decat protectie fata de temperaturile de afara, caci bolile s-au adaptat. In privinta condensului, maestrul are un plan, va face un sistem de aerisire foarte bun zice el, mai multe parti ale solarului vor fi mobile si se vor putea deschide atunci cand e cazul. Oricum, plantele vor fi supravegheate in permanenta.
      In privinta desfacerii avem un plan, de fapt mai multe ( stii tu vorba aia cu planul de acasa..., asa ca ne-am facut mai multe), altfel nici nu ne apucam de toata treaba. Dar sub nici o forma nu vrem sa lucram cu samsarii. Ma voi apuca si voi face conserve, dar la samsari nu vindem.
      In privinta incalzirii, ne-am gandit la asta, momentan costurile ne cam depasesc, speram pe viitor sa putem face aceasta investitie. Dar va fi incalzita sera pentru rasaduri, sera pe care urmeaza sa o construiasca Lucian, dupa ce termina cu solarul. Va fi o sera micuta, dar care cred ca, pentru moment, va produce suficient.
      Stim ca va fi greu, nici nu ne asteptam sa fie usor, dar suntem invatati cu greul. Ca si restul de 90% din romani, ce am obtinut, am obtinut foarte greu, cu nervi, griji, nopti nedormite, cateodata si plans. Asa ca nu va fi nimic nou. Dar va fi mai bine pentru ca vom munci pentru noi.
      Multumesc inca o data pentru sprijin si pentru cuvintele frumoase.

      Ștergere
  5. Mi-a placut povestea vostra. Si blogul arata bine. Felicitari.

    http://arta-culinara-romaneasca.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Vasile pentru felicitari si vizita. Si al tau pare interesant, o sa ma apuc sa-l studiez :).

      Ștergere
  6. Mi-a placut povestea voastra. Si blogul arata bine.
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. :) Buna Iuliana!
    :)) Parca ma vad pe mine! Solarul tau arata extraordinar! Pot sa te intreb ce dimensiuni are si cat te-a ajuns?
    Pe mine m-au ingrozit preturile! Am cautat chiar sa-l fac de la o - cumparand materiale, dar si asa .. costul era ridicat (pentru o suprafata de aprox 320 m2, doar teava ma ajungea 5.000 ron!)
    Asa ca am facut un compromis - l-a gasit la mana a 2-a, in Italia - 400 m2 - 700E + 200E transpostul! Cu montat si folie - si tot am platit cam la jumatate din cat m-ar fi ajuns unul nou!
    In alta ordine de idei! Iti spuneam zilele trecute de banca de gene din Suceava - cea care gestioneaza soiurile de legume romanesti! Astazi am primit raspunsul lor - mi-au trimis materialul! Y-haaaaaaaaaa!
    O zi frumoasa sa ai .. succes si sanatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,

      Solarul are 500mp. Ca si cost cred ca ne apropiem de 300 mil cu totu` ( tevaraie, instalatie irigare, folie, folie agril, folie mulcire etc).
      Firmele "de specialitate" ne cereau intre 10 si 15 mii euro, numai teava, folia de acoperire ( una naspa) si montatul. Asa ca ni l-am facut singuri.

      Ce bine ca au inceput sa trimita semintele, poate mi-or trimite si mie :)

      Ștergere