marți, 9 octombrie 2012

Amestecate

Mama- mama ce frig a fost dimineata! Geamurile de la masini aveau un strat subtire de gheata! Parca-i prea brusc totusi, cu toate ca era de asteptat, dar duminica am stat in pantaloni scurti si in dimineata asta vad gheata pe masini...

Lucian e tare prins cu solarul, ieri a terminat arcadele de sudat si a ridicat o arcada, pusa de proba. Iese la 4 m inaltime, o sa fie imens.

Ieri, pentru ca aveam o stare imposibila, eram nesuferita de-a dreptul, as fi dormit, dar nu puteam, eram super fericita ca-i e bine lui Adi si din cauza asta eram agitata, nici eu nu stiu de ce, am vrut sa citesc, dar ma duceam peste el sa vad ce face, de fapt cred ca procrastinarea de care vorbea Ilinca aici imi dadea tarcoale mai abitir decat de obicei. Asa ca am hotarat sa o inving si sa fac ceva cu galetile de legume care ma asteptau de sambata sub sopron. Aveam o galeata de ardei, una si un pic de vinete si aproape una de rosii. Le-am bagat la robot, am tocat totul si am pus la fiert. Si mi-a iesit o zacusca de te lingi pe degete ( da, stiu, ardeii si vinetele se coc si apoi se pun la fiert, dar eu am o reteta mai rapida si care iese la fel de buna ca si cea traditionala). Faptul ca-i facuta numai si numai din legume de-ale noastre ma facea sa fiu mandra ca un paun. Un paun agitat, adormit, irascibil, dar mandru!

Azi ne e mai bine. Adi si-a revenit, a mancat bine, a dormit azi-noapte. Si eu la fel. Il mai deranjeaza bubitele, dar am vazut ca incep sa se usuce si sa se micsoreze. Din pacate, a spart doua-trei bubite pe burtica si pe spate, dar asta sa fie necazul.
Cred ca a scapat de o noua eruptie, cred ca asta a fost tot.

9 comentarii:

  1. la noi de dimineata era si-o urma fina de bruma deja. ii tin pumnii lui adi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii ca dimineata ma gandeam, cand am vazut muntii, cum o fi pe acolo pe la voi, daca la noi e asa frig.
    Mersi pt Adi, el o sa citeasca si o sa inceapa cu intrebarile :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Si la noi a fost groaznic de frig, 0 grade, brrrr! prea brusc. Insanatosire grabnica lui Adi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Iuliana,

    Nu ne dai si noua reteta ta de zacusca cu legumele necoapte, daca tot e sezon de conserve?

    Multumesc
    Maria

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Maria,

    Cu multa placere iti spun, e f simpla.
    Ne trebe : 1 kg de ceapa, 3 kg de rosii, 3 kg de vinete, 3 kg de ardei, juma de litru de ulei, 100gr de zahar, 1-2 linguri de otet dupa gust, sare ( eu am pus cam 3 linguri rase, acu` vezi si tu dupa gustul tau), foi dafin, piper boabe.
    Toate legumele se toaca ( eu le-am bagat la robot, ca o luam razna cu tocatul la mana) si incepem distractia:
    - ceapa o pui la calit in jumatate din cantitatea de ulei necesara
    - cand e aurie, torni peste ea rosiile tocate si lasi sa fiarba 10 min
    - dupa alea 10 min de fierbere, pui vinetele stoarse. Aici e nevoie de un pic de atentie, pentru ca trebuiesc stoarse fff bine. O sa vezi ca-si lasa multa zeama, o arunci sa nu se vada, ca nu-i buna. Si mai lasi sa fiarba un sfert de ora.
    - dupa sfertul de ora pui si ardeii tocati si restul de ulei + toate condimentele.
    Lasi 20-30 min la fiert si stai linga oala, ca se prinde, pana se ridica uleiul.
    deasupra. Apoi torni zacusca fierbinte in borcanele sterilizate (pui si capacele) si lasi la cuptor inca 20-30 min.
    Apoi stingi si lasi borcanele pana a2a zi in cuptor sa se raceasca in legea lor.
    Cam atat :), sper sa-ti fie de folos si sa-ti placa.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multam fain de reteta, chiar azi aveam de gand sa ma apuc vitejeste si cum mi-era groaza sa coc la ele, mi se pare geniala reteta ta:)
    Multumesc inca o data si spor in toate sa ai.
    Maria

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna dimineata,

    am revenit cu feed-back-ul...am pregatit zacusca dupa ''indicatiile tale''cu o mica modificare, ca n-am putut sa ma abtin si deja le aveam cumparate: am pus la calit peste ceapa cam 1kg de morcovi si o telina mare date pe razatoarea fina, dupa care am urmat pasii retetei. Fiind prima data in viata mea cand fac faimoasa zacusca pot zice ca a iesit absolut ''dementiala'' si asta o spune cineva care nu manca deloc zacusca:)..
    Si ca sa nu zici ca ma laud am dus si la serviciu un borcan care a disparut pana m-am intors cu spatele:)..
    Concluzia: minunata reteta ta, multumesc inca o data
    Cu drag
    Maria

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce veste buna! Mi-ai facut ziua mai frumoasa :).
    Imbunatarile pe care i le-ai adus inseamna ca tocmai ai inventat o noua reteta de zacusca, pe care o s-o incerc si eu.

    Multumesc si eu, Maria :)

    RăspundețiȘtergere