marți, 4 septembrie 2012

Marketing made in Romania

Am fost zilele trecute sa luam la copil rechizite, plus altele necesare. Desi voiam sa mergem in Pitesti, a trebuit sa ajungem in Bucuresti, asa ca ne-am dus la Auchan Militari.
Mai, gratis daca se dadea ceva, nu era omorul care era acolo! Lumeee... de toate felurile si natiile, care mai de care mai capiati si disperati.
In incercarea de a ajunge la rafturi si a lua cele trebuincioase, trebuia sa ne luptam cu oameni, carucioare si lucratori care aduceau marfa suplimentara la rafturi. In toata zapaceala respectiva, nu mai eram in stare de nimic, nici nu mai stiam ce trebuie sa luam, de fapt nici nu mai eram sigura cum ma cheama.
La un moment dat, in plina lupta pe niste coperti de carti, imi intinde juniorul o hartie, cu un zambet jenat pe fata. O iau, imi arunc ochii pe ea si dau sa o arunc in carucior. Dar mi s-a parut ca nu am citit bine si o mai citesc o data. Nu, nu gresisem.

Iata ce pliant a primit :

Cine ti-a dat porcaria asta?! il intreb nervoasa.
Si-mi arata. O vaca impartea pliantele. Era o fatuca cu o fata jalnica, pesemne de la cate isi primise in ziua aia, imbracata intr-un costum de vaca.
Am vrut sa-i zic vreo doua, dupa care mi-am dat seama ca nu avea nici un rost. Fata castiga si ea niste bani, intr-un mod destul de greu, tinand cont de cuvintele care i se aruncau atunci cand o vedea lumea sau, mai ales, dupa ce citeau pliantul.
Apoi am stat si m-am gandit la oamenii astia de la marketing. Si mai ales la sefii lor, care au aprobat porcaria aia. Intentia nu e voit jignitoare (sper asta!), dar implicit jigneste.

Chiar nu mai au imaginatie deloc? Adica o imaginatie sanatoasa, ca de una bolnava au dat dovada ca au din plin. Sau poate asta e respectul pe care il arata consumatorului.

Mai sunt reclamele alea tampite de la Dedeman. Sunt atat de infantile si de idioate! Dupa ce le citesc, imi raman in cap toata ziua, ma irita continuu ( probabil asta e si intentia, numai ca pe mine ma fac, prin asta, sa nu calc prin magazinele lor).
Exemple : " Ca sa-ti spun ca te iubesc/ Biblioteca ( motocoasa, topor, cazan, cutit etc) iti daruiesc".
Deci, care e ideea? De ce trebuie sa daruiesti un cazan, sa zicem, cuiva pe care cica il iubesti ?
Sau poate mai are o continuare, pe care noi nu o stim, ceva de genul :

"Ca sa-ti spun ca te iubesc
Un cazan iti daruiesc,
Ai trupul tras prin inel
Potrivit sa fierbi in el."

Ei? Asa parca mai are sens, nu?

Sau ( ca sa pastram tematica) :

"Cand iubirea este mare
Iti fac o spanzuratoare.
Iar iubirea ma-nfioara
Si ma duc si-ti iau si-o sfoara.
Te iubesc, n-o zic in doara,
Si-ti vreau munca mai usoara,
Dar nu stiu cum sa ti-o spun,
Asa ca-ti iau si-un sapun!"

Si as mai continua, dar ce sens mai are? 
Poate ca asta e nivelul nostru actual, poate ca si invatamantul are partea lui de vina. Nu stiu si nu-mi sta in caracter sa judec pe cineva.
Cert e ca pe mine m-au convins! M-au convins sa nu le cumpar produsele!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu