miercuri, 4 iulie 2012

Ratele si boboceii

Mi-am dorit sa cresc si sa am rate. Nu stiu de ce imi plac, dar imi plac tare.
Si dupa zicala ai grija ce-ti doresti ca s-ar putea sa ti se intample, cu ajutorul surioarei mele si cumnatului, iaca le am! 15 bucati! Cinci adulte si 10 boboci.
Au avut drum lung de facut, din jud Calarasi cu o escala la Bucuresti si apoi la noi in jud Dambovita.
Drumul pentru ele? Imi inchipui ca li s-a parut lung si pareau stresate.
Drumul pentru noi toti? Lung. Si plin de miasme...

Le-am adus asa, se vedea ca nu le place si nu se simteau bine.


Dar la noi le astepta un domeniu in toata regula. Lucian si Tataie (socrul meu) au muncit doua zile la apartamentul lor. Reparat, curatat, dezinfectat.

Si a venit vremea sa le dam drumul.


Prima-i closca. Si-a auzit boboceii si a iesit la ei.


A doua este mama secundara, sa-i zic asa. Are grija impreuna cu closca de bobocei. Ii invata sa manance, sa ciuguleasca, sa bea apa si sa se scalde.


Urmeaza si restul.


Dupa cum se poate vedea in poza de mai sus, ratoiul ( cel cu rosu mai mult pe cioc si cel mai murdar dintre rate ) a ramas ultimul.
Cred, totusi, ca e un domn, pana la urma, a lasat fetele sa iasa primele.
Parerea mea e ca respecta anumite fete, categorie din care eu nu am onoarea sa fac parte.
De ce zic asta? Pai sa va explic!
Cand ma duceam la ele, la inceput, ratoiul ma sasaia, dadea din cap agresiv si-si misca si coada intr-un anume fel . Asta a fost inceputul. A urmat apoi, pe langa cele de mai sus, clampanitul din cioc. Deci nu stiu daca va puteti inchipui pe acest Master of Disaster cum da din cap, din coada, sasaie si clampane.
Rezultatul? Am cam inceput sa ma uit in spatele meu cand ma duc la ele.
Eheee... si acum incepe distractia!
Nu stiu daca e ca la caini, pe principiul ca te simte ca ti-e frica si te ataca, dar a inceput sa se ia dupa mine, bineinteles clampanind, dand ca nebunul din cap si coada si sasaind pe diferite tonuri. Pentru ca sunt rate lesesti si cica-s mute, scoate un sasait cam ragusit. 
Viteza pe care trebuie sa o am cand le duc mancare sau apa, trebuie sa fie mare. Foarte mare. In orice caz, mai mare decat a lui. Nu-l impresioneaza nimic, nici ca tip, nici ca-l amenint. E o Fiara care-si apara haremul si teritoriul. Ceea ce nu pricep e de ce la altii care se duc acolo, nu face asa. Acest tratament mi-l dedica numai mie.
Sper ca intr-un final sa ma accepte, nu pot visa ca ne-am putea imprieteni pentru ca e clar ca asta nu se va intampla niciodata.

Fetele si Fiara au inspectat domeniul cu atentie si amanuntit, iar aici se vede ca le place, nu au nimic de obiectat si s-au acomodat.
Super satisfactie!


Dar asa cum sunt ele, imi sunt tare dragi. Iar boboceii sunt foarte dragalasi cu piuitul lor si puful galben. Si sunt atrasi ca un magnet de apa. Nu prea au voie sa se balaceasca asa cum vor ei, dar ii mai lasam din cand in cand la o baita scurta. Asta pana le vor da penele.

11 comentarii:

  1. Bine-ati venit in lumea "stramutatilor".

    De ratuste ai sa te bucuri cu adevarat pentru ca daca le merge bine fac niste ousoare grozave. Eu am numai doua, luate de bobocei. Oua pe unde le vine, intr-o gropita unde pun repede cativa fulgisori.

    Numai bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc si bine v-am gasit.
      Intr-adevar oua pe unde le vine, numai in locul pe care l-am amenajat pentru ouat, nu :)

      Ștergere
  2. Buna ziua!
    Si noi suntem "stramutati", incercati sa le puneti un lighean ratustelor -sa faca baie sa se curete. Aveti grija cu bobocii acum in toamna ca pot sa-si ia zborul!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Brandusa,

    Multumesc pentru sfat, le-am pus ( chiar 3 :)), am vazut ca nu pot sta fara apa.
    Cu zburatul...si asta am observat de ceva timp incoa`, fac asa niste exercitii prin curte si reusesc chiar sa pluteasca un metru-doi. Dar chiar asa sa-si faca de cap si sa plece de acasa? Nu stiam, mersi de sfat :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Noi anul trecut ne-am trezit in curte cu o boboaca care a ramas la noi, acum e rata matura!
    Ei nu pleaca de buna voie dar intrand in "transa" zborului pot parcurge distante destul de mari si apoi nu mai stiu sa se intoarca. Noi le filam doar la o aripa si doar cateva remige principale!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am intrat la tine si am vazut ca te pricepi. deja la "remige" m-ai pierdut :))
    logic luand-o remige = pene, asa-i?
    bine ca mi-ai spus, sa le fac si eu asa, ca-s vreo doua boboace care reusesc sa se desprinda de pamant bine

    RăspundețiȘtergere
  6. Sotul meu se pricepe mai bine la pasari, REMIGELE PRINCIPALE =PENE (cum intinzi aripa sunt primele 10 sau 12 pene (depinde de specie) din varful aripii spre corp). Tai cu foarfeca aproximativ o jumatate din fiecare si nu o sa mai fie probleme!

    RăspundețiȘtergere
  7. Priceput si bagat la cap.
    Super mersi de sfat :)

    RăspundețiȘtergere
  8. P.S. Daca tai prima pana si curge sange (ceea ce este posibil daca sunt in perioada de naparlire) sa nu mai tai si celelalte pene!
    O sa le fac si eu poze sa le fac vedete!

    RăspundețiȘtergere
  9. Pai asa merita lebadutele noastre, sa fie vedete, ca tare frumoase sunt :).
    Neaparat sa le faci, sa le vedem cu totii.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cu multa placere si daca vreodata ai nevoie de ajutor, cu toata inima te ajutam!

    RăspundețiȘtergere